Молитва софония пророк

Самое подробное описание: молитва софония пророк - для наших читателей и подписчиков.

Память святого пророка Софонии.

Святой Софония, один из двенадцати малых пророков1, сын Хусия, внук Годолии, правнук Амории и праправнук Езекии, происходил, по преданию, из колена Симеонова, из горной страны Саравафа, или Варафа2. Он был знатного рода3 и жил при иудейском царе Иосии, сыне Амона, за 600 слишком лет до пришествия на землю Господа нашего Иисуса Христа. В его время благочестивый царь Иосия, усердно заботясь о восстановлении истинного Богопочитания, почти забытого Иудеями, искоренял идолопоклонство в своем народе. Он восстановил в прежнем величии храм Соломона, пришедший в полный упадок, разрушил языческие жертвенники, умертвил идольских жрецов и повелел всем строго соблюдать закон Моисея. Но, несмотря на такую ревность царя к восстановлению истинной веры, трудно было народ, уже укоренившийся в нечестии, обратить к Богу. Иудеи, из страха пред властью царскою, перестали открыто служить идолам, но в сердце своем таили приверженность к языческому нечестью. Поэтому Господь, -говорит Священное Писание, – не отложил великой ярости гнева Своего, какою воспылал на Иуду (Цар.23:29). Народ созревал для суда Божие, который вскоре и должен был разразиться над ним. Среди такого нечестия и языческой тьмы, Софония сиял благочестием, как светлая звезда ночью. Как истинный Израильтянин, он глубоко скорбел о нечестии своего народа, а как страж Господень и созерцатель таин Божиих 4, чистый умом и сердцем, горячо молился об обращении соотечественников на путь истины и спасении их от погибели. И вот, как бы в ответ на эту молитву, “было к Софонии слово Господне” (Соф.1:1). Бог, видящий сердца человеческие, избрал его Своим пророком и повелел ему возвестить Иудеем грозные кары, которые ожидают их за нечестие и служение богам ложным. Исполняя повеление Господне, Софония пошел по городам и селам иудейским, всюду побуждая народ к исправлению и покаянию. Не пространна была его проповедь, но по силе и глубине напоминала пламенные речи великих пророков Исаии и Иеремии.

– Вот что говорит Господь, – так начал свое пророчество Софония: все истреблю с лица земли: истреблю людей и скот, истреблю птиц небесных и рыбу морскую, и изглажу беззаконных с лица земли. И простру руку Мою на Иуду, и на всех жителей Иерусалима, и уничтожу тех, кто отступает от Господа и не ищет Его. Поэтому, убойтесь все пред лицом Господа: Он готовит жертву, и день ее уже близок. Это будет день гнева, день скорби и стеснения, день смятения и волнения, день тьмы и мрака. Тогда люди будут ходить как слепые, за то, что они погрешили против Господа; и польётся кровь их, как песок, и трупы их будут, как навоз (Соф.1:2-4, 14-18).

Возвещая такое наказание Иудеям, Софония, вместе с тем, предсказывал и близкую гибель языческих народов. “Филистимляне, Моавитяне, Аммонитяне, Ефиопляне, Ассирияне5, – говорил он, – будут истреблены, их земли подвергнутся опустошению и станут, подобно Содому и Гоморре, поляной, заросшей колючей травой и вечной пустыней. Это им за величавость их, за то, что они ругались и превозносились над народом Божиим”6. Обращаясь, затем, снова к родному Иерусалиму, пророк с прискорбием видит, что он не вразумляется примерами наказания нечестивых языческих народов и остается упорным в своем заблуждении. Иерусалим, по словам пророка, не “приемлет увещания, не слушает гласа, на Господа не надеется и к Богу своему не приближается. Князья его – львы рыкающие, судьи его – волки вечерние, люди – горды, священники оскорбляют святыню и разрушают закон. За это, – говорил пророк, – нечестивый город будет разорен, а с ним погибнет и земля Иудейская”7.

Но Софония не ограничился только печальными предсказаниями; его пророческой взор проникал в те благодатные времена, когда должен был явиться Утеха Израилева и Чаяние языков, а с Ним радость и мир для всей земли. Созерцая наступление этих времен, Софония говорил, что не весь Израиль и не вся земля будут уничтожены в великий день суда Господня. После грозных наказаний, Господь даст оставшимся народам уста чистые, чтобы они призывали имя Его и единодушно служили Ему. А от Израиля останутся только люди кроткие и смиренные, которые будут благоговеть пред Господом. Сей остаток Израиля уже не будет творить неправды и за это успокоится, никем из врагов нетревожимый8. Указывая на эти благодатные времена, пророк забывает о предсказанных грозных и близких бедствиях и в восторге восклицает:

– Радуйся, дщерь Сионова, проповедуй дщерь Иерусалима, украшайся и веселись от всего сердца; ибо отъял Господь все неправды твои и избавил тебя от руки врагов твоих; Господь воцарится посреди тебя и ты не узришь больше зла. В тот день Господь скажет Иерусалиму: дерзай, Сион, и да не ослабеют руки твои, потому что Господь Бог твой в тебе; сильный, – Он спасет тебя и наведет на тебя веселие и обновит тебя в любви Своей (Соф.3:14-17).

Святая Церковь видит в этих словах Софонии ясное указание на благодатные Мессианские времена вообще, и в частности на торжественный вход Господа Иисуса Христа во Иерусалим, когда весь Сион, с ваиями в руках, с восторженными криками: “осанна, сыну Давидову”, встречал Его как Царя, имеющего быть посреди Своего народа. Поэтому, в Вербное Воскресение и положено читать паремию из книги святого Софонии, именно то место, где пророк говорить о радостном дне, ожидающем Сион.

Так пророчествовал Софония, предсказывая грозные суды Божии, чтобы возбудит грешников к покаянию, и возвещая беспредельные милости Господни – устроение царства Божия на земле во дни Мессии, дабы надеждою на них утешить и укрепить смиренных.

Он скончался в чаянии всеобщего воскресение и был, по преданию, погребен в своем доме.

Явился еси светозарен божественным духом, пророче Софоние, Божие явление возгласив: ращуйся зело дщи Сионя, Иерусалимови проповеждь: се Царь твой грядет спасаяй.

1 Разделение пророков на больших и малых основывается не на личных, душевных качествах их, а на краткости написанных ими книг.

2 Колено Симеоново, где находилась гора Саравае, занимало юго-западную пограничную часть Палестины.

3 Это можно утверждать на том основании, что Софония перечисляет в начале книги своих предков. По тогдашнему обычаю, это могли делать только люди знатные по происхождению.

4 Так толкуется имя Софонии (тайнозритель), происходящее от еврейского глагола “цафа” – наблюдать, сторожить, или же от глагола “пафаны”, что значит- таить, укрывать.

5 Филистимляне – соседний Евреем народ, занимавший западную часть Палестины, по самому берегу Средиземного моря. Они произошли от Фаслухима и Кафторима, сынов Мицраима, сына Хама, родоначальника Египтян (Быт. гл. 10, ст. 14; Втор. гл. 2, ст. 23; 1 Пар. гл. 1, ст. 12; Иерем. гл. 47, ст. 4; Амос. гл. 9, ст. 7). Они-не природные жители Палестины, но пришельцы, переселенцы, как то показывает самое слово Пелиштим (Филистииляне)-странствовать, переселяться. Происходя от Каслухеев я Кафгореев, которые жили в какой-либо части Северного Египта, Филистимляне еще в глубокой древности переселялись сначала на остров Крит, а потом в Палестину. Моавитяне – народ Семитического племени, потомки Моава, незаконного сына Лота от старшей дочери его (Быт. гл. 19, ст. 30-37). Они занимали гористые, но прекрасные плодоносные земли по- восточной стороне Мертвого моря. С запада границею их было Мёртвое море, а с Востока-пустыня. Аммонитяне-народ, родственный Моавитянам, происшедший от Аммона, сына Лота, и его младшей дочери Бен-Аммя (Быт. гл. 19, ст. 38). Они жили на восточной стороне Иордана, около гор Галаадских, между реками Иавоком и Арноном. Ефиопляне или Кушиты, произошли от Куша или Хуша, сына Хамова. В древности название Ефиопов давалось всем народам смуглого цвета (северо-восточной Африки и юго-западной Азии); но потом это название стало усвояться жителям собственно Ефиопии, лежавшей к югу от Египта, между Черным морем, Ливийскою степью и Абиссинскою возвышенностью. Ассирияне – народ семитического племени, происшедший от Ассура, сына Сима, сына Ноева. Их царство, одно из самых могущественных во всей Азии, занимало области по реке Тягру, между Арменией, Месопотамией, Мидиею и Вавилониею.

6 Кн. прор. Софонии гл. 2. Пророчества эти исполнились при Навуходоносоре, царе Вавилонском, который покорил, вместе с Иудеями, я Моавитян, и Аммонитян, и Филистимлян. Ассирия же погибла при отце Навуходоносора – Набопалаесаре.

7 Наказание, действительно, не замедлило постигнуть нечестивых. Еще при Иосии вторглись сильные тогда враги Египтяне. Царь их, Фараон Нехао, в битве при Меггедоне, в долине Ездрелонской (на Юге Палестины) разбил Иудеев. Благочестивый Иосия пал в этой битве. С этого злополучного дня началось наказание Иудеев и исполнение угроз пророческих. Вскоре после смерти Иосии Иудеи были порабощены Египтянами и обложены тяжкою данью, а потом Вавилоняне стали вторгаться в Иудею. В 607 г. до Рож. Хр. царь их Навуходоносор взял Иерусалим, разрушил его, а народ отвел в плен, где он пробыл 70 лет. Так исполнились пророчества о наказании Иудеев за нечестие.

8 Кн. пр. Софонии гл. 3, ст. 9-14. Пророчество Софонии об остатке Израилеве Блаж. Феодорит относит к Апостолам, которые были кротки и смиренны сердцем.

3 декабря, все даты указаны по старому стилю

Память святого пророка Софонии

Житие преподобного отца нашего Иоанна Молчальника

Преставление преподобного Саввы Сторожевского

Другие Святые угодники:

Собор святого Иоанна, Предтечи и Крестителя Господня. 7 января.

Житие преподобного Евфимия Великого. 20 января.

Память святой мученицы Фелицаты и семи сыновей ее. 25 января.

Память святого мученика Никандра. 15 марта.

Страдание святых мучеников Симеона, Исаака и Вахтисия. 18 мая.

Память святого священномученика Тимофея, епископа Прусского. 10 июня.

Житие святого Трифиллия, епископа Левкусийского. 13 июня.

Житие святого Андрея, Христа ради юродивого. 2 октября.

Житие преподобного Иеремии Печерского. 5 октября.

Житие преподобной Параскевы. 14 октября.

Память преподобного Иоанна Поливотского. 4 декабря.

Житие и страдание святого мученика Севастиана и дружины его. 18 декабря.

Сказание о поклонении волхвов. 25 декабря.

Житие преподобной матери нашей Мелании Римляныни. 31 декабря.

Житие и страдание святого пророка Иеремии. 1 мая.

Православные информеры для сайтов и блогов

Все Святые угодники .

Канон святому пророку Софонии

Припев: С вяты́й прорóче Бóжий Софóние, моли́ Бо́га о нас.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 16 декабря (03 декабря ст. ст.)

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Тя́ мо́лим, проро́че, Бо́жию престо́лу предстоя́ща, моли́ти приле́жно просвеще́ние дарова́ти на́м, ве́рою честну́ю пою́щим па́мять твою́.

Орга́н боже́ственный яви́лся еси́, вмеща́ющь Боже́ственнаго Ду́ха просвеще́ний и даро́в, Софо́ние всему́дре: те́м, ра́дующеся, ве́рнии, тя́ ублажа́ем.

Богоро́дичен: Светле́йшими заря́ми всю́ зе́млю возсия́вшее Со́лнце из свята́го чре́ва Твоего́ озаря́ет, Влады́чице; и́миже просве́щшеся, Тя́, Бо́жию Ма́терь, почита́ем.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Вся́ ви́дяй, я́ко Бо́г, бу́дущих зна́ние и хотя́щих бы́ти ве́дение Тебе́ явле́нно проявля́ет боголе́пно и показу́ет, блаже́нне досточу́дне.

Вжили́в, блаже́нне, тво́й у́м благоче́стным дерзнове́нием, Ду́ху Боже́ственному подклони́л еси́ тебе́ и бы́л еси́ прия́тен та́мо су́щих Боже́ственных вдохнове́ний.

Богоро́дичен: Се́, Тебе́ вси́ ро́ди блажа́т ве́рою, Безле́тное Сло́во пло́тию в ле́то ро́ждшую преесте́ственно и Де́ву па́ки пребы́вшую.

Седа́лен, гла́с 6.

Очи́стив от скве́рн у́м, всему́дре, зерца́ло боже́ственное соде́лал еси́, лу́чь прия́тно Боже́ственнаго Ду́ха; и ны́не ко Исто́чнику, ра́дуяся, отше́л еси́ сия́ний, проро́че Софо́ние.

Богоро́дичен: От се́рдца стена́ние и от утро́бы приноша́ю Ти́, Пренепоро́чная, Твое́ прося́ благопребы́тное заступле́ние: поми́луй всестра́стную мою́ ду́шу, уми́лостиви Многоми́лостиваго Бо́га изба́вити мя́ Суда́ и е́зера о́гненнаго, еди́на Благослове́нная.

Крестобогоро́дичен: Тя́ ро́ждшая, Христе́, Присноде́ва Отрокови́ца, на Кресте́ зря́щи на́с ра́ди вознесе́на, уязвля́ше свое́ печа́ли ору́жием се́рдце и ду́шу и пла́каше, рыда́ющи ма́терски. Тоя́ моли́твами поми́луй ны́, Го́споди Ми́лостиве.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Все́х Госпо́дь на́м яви́ся по проро́честву, блаже́нне, твоему́, вся́ призыва́я к позна́нию Своему́, и рабо́ты свободи́.

Благода́тию озаря́емь, провозгласи́л еси́, глаго́ля, под и́го еди́но подкланя́ющимся рабо́тати, после́дующим ве́ре и Го́споду служа́щим.

Богоро́дичен: Мари́е Всечи́стая, страсте́й смуще́ние моего́ по́мысла и напа́стей бу́рю разори́, безстра́стия Исто́чник ро́ждши, Ма́ти Де́во.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

От непра́вды к доброде́тели и от страсте́й плене́ния мя, блаже́нне, обрати́ твои́ми мольба́ми, проро́че сла́вне, и к све́ту благоче́стия де́л упра́ви.

Просвети́в твою́ ду́шу доброде́телей благообра́зиями, уго́дну показа́л еси́ к сия́нием Боже́ственнаго Ду́ха, от Него́же и проро́чества благода́тию обогати́лся еси́.

Богоро́дичен: Возглаша́ют проро́ческая рече́ния, Пречи́стая, мно́гими о́бразы Рождество́ Твое́, и́хже мы́ ны́не сбытие́ зря́ще, и́стинно Богоро́дицу Тя́ возвеща́ем.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Прие́м, сла́вне, Ду́ха зари́ явле́нием, я́ко зерца́ло проро́чествия Боже́ственнаго сия́ния, облиста́л еси́, я́ко су́щая, проро́чествуя бу́дущая.

Тво́й прии́де Ца́рь, ра́дуйся, Сио́не, и красу́йся, ви́дя, и ми́р просвети́ блиста́ньми Своего́ Божества́, и де́монскую ле́сть посрами́.

Богоро́дичен: Пло́ти бре́нней соедини́ся и́же из Отца́ Единоро́дный в ложесна́х Твои́х, Еди́н из дву́х про́йде без тле́ния, соблю́д неврежде́нно чи́стое де́вство Твое́, Всепе́тая.

Конда́к, гла́с 4.

Яви́лся еси́ светоза́рен Боже́ственным Ду́хом, проро́че Софо́ние, Бо́жие явле́ние возгласи́в: ра́дуйся зело́, дщи́ Сио́ня Иерусали́мова, пропове́ждь: се́ Ца́рь Тво́й гряде́т, спаса́яй.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Возсия́ па́мять твоя́, проро́че, ми́ру, я́коже со́лнце, озаря́ющи проро́чества благода́тию твое́ю согла́сно пою́щия ве́рно: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ту́чнейший о́блак ты́ яви́вся, ту́чу богоразу́мия на́м возсия́л еси́ от спаси́тельных, блаже́нне, исто́чников, и́миже просвеща́емся вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Сло́во, дре́вле Е́же бы́ти подаю́щее все́м Боже́ственным хоте́нием, воззва́ти восхоте́в челове́ка, Чи́стая, в Твою́ всели́ся утро́бу, Благослове́нная, Я́же Бо́га пло́тию ро́ждши.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Возложе́н ве́сь Вседержи́телю, промышле́ния образо́м тайнонаучи́лся еси́, строи́тельно язы́ки наказу́я; те́м тя́ пое́м, проро́че богоглаго́ливе.

Моле́бное пе́ние Бо́гу принеси́ о пою́щих тя́, богоблаже́нне, и напа́стей разори́ смуще́ние, да тя́ пое́м, проро́че богоглаго́ливе.

Богоро́дичен: Жизнода́вца ро́ждши Бо́га и Го́спода, сме́ртное губи́тельство неуде́ржное уста́вила еси́, Пречи́стая, сие́ умертви́вши; те́м Тя́ пое́м во вся́ ве́ки.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

На земли́ кро́тких ты́ всели́лся еси́, иде́же по кончи́не а́нгельския зри́ши све́тлости, Софо́ние всему́дре, проро́че Бо́жий, кро́ток бы́в, сия́я благода́тию; те́мже, ра́дующеся, ве́рнии, тя́ ублажа́ем.

Твои́х прорече́ний, пресла́вне, све́тло ви́дяще бы́вшее сбытие́, да́нней тебе́ благода́ти чуди́мся, и ума́ твоего́ чистоте́, и души́ богови́дному удивля́емся.

Богоро́дичен: Я́ко Ты́, никогда́же и́на дарова́ся от родо́в дре́вних, Богома́ти Всенепоро́чная: Ты́ бо еди́на все́х несравне́нную име́ла еси́ святы́ню и чистоту́, те́мже прия́ла еси́ Бо́га, в Тебе́ воплоща́ема.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ по сꙋ́хꙋ пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль по бе́зднѣ стопа́ми, гони́телѧ фараѡ́на ви́дѧ потоплѧ́ема, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь, пои́мъ, вопїѧ́ше.

Тѧ̀ мо́лимъ, прⷪ҇ро́че, бж҃їю прⷭ҇то́лꙋ предстоѧ́ща моли́ти прилѣ́жнѡ, просвѣще́нїе дарова́ти на́мъ, вѣ́рою честнꙋ́ю пою́щымъ па́мѧть твою̀.

Ѻ҆рга́нъ бжⷭ҇твенный ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, вмѣща́ющь бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а просвѣще́нїй и҆ дарѡ́въ, софо́нїе всемꙋ́дре: тѣ́мъ, ра́дꙋющесѧ, вѣ́рнїи тѧ̀ ᲂу҆блажа́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Свѣтлѣ́йшими зарѧ́ми всю̀ зе́млю возсїѧ́вшее сл҃нце и҆зъ ст҃а́гѡ чре́ва твоегѡ̀ ѡ҆зарѧ́етъ, влⷣчце: и҆́миже просвѣ́щшесѧ, тѧ̀ бж҃їю мт҃рь почита́емъ.

І҆рмо́съ: Нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже ты̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, вознесы́й ро́гъ вѣ́рныхъ твои́хъ, бл҃же, и҆ ᲂу҆тверди́вый на́съ на ка́мени и҆сповѣ́данїѧ твоегѡ̀.

Всѧ̑ ви́дѧй, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ, бꙋ́дꙋщихъ зна́нїе, и҆ хотѧ́щихъ бы́ти вѣ́дѣнїе тебѣ̀ ꙗ҆вле́ннѡ проѧвлѧ́етъ бг҃олѣ́пнѡ и҆ показꙋ́етъ, бл҃же́нне досточꙋ́дне.

Вжили́въ, бл҃же́нне, тво́й ᲂу҆́мъ благоче́стнымъ дерзнове́нїемъ, дх҃ꙋ бжⷭ҇твенномꙋ подклони́лъ є҆сѝ тебѐ, и҆ бы́лъ є҆сѝ прїѧ́тенъ та́мѡ сꙋ́щихъ бжⷭ҇твенныхъ вдохнове́нїй.

Бг҃оро́диченъ: Сѐ, тебѐ всѝ ро́ди блажа́тъ вѣ́рою, безлѣ́тное сло́во пло́тїю въ лѣ́то ро́ждшꙋю преесте́ственнѡ и҆ дв҃ꙋ па́ки пребы́вшꙋю.

Сѣда́ленъ, гла́съ ѕ҃.

Ѡ҆чи́стивъ ѿ скве́рнъ ᲂу҆́мъ, всемꙋ́дре, зерца́ло бжⷭ҇твенное содѣ́лалъ є҆сѝ, лꙋ́чъ прїѧ́тно бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а. и҆ ны́нѣ ко и҆сто́чникꙋ ра́дꙋѧсѧ ѿше́лъ є҆сѝ сїѧ́нїй, прⷪ҇ро́че софо́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Ѿ се́рдца стена́нїе и҆ ѿ ᲂу҆тро́бы приноша́ю тѝ, пренепоро́чнаѧ, твоѐ просѧ̀ благопребы́тное застꙋпле́нїе: поми́лꙋй всестра́стнꙋю мою̀ дꙋ́шꙋ. ᲂу҆ми́лостиви многоми́лостиваго бг҃а, и҆зба́вити мѧ̀ сꙋда̀ и҆ є҆́зера ѻ҆́гненнагѡ, є҆ди́на бл҃гослове́ннаѧ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Тѧ̀ ро́ждшаѧ, хрⷭ҇тѐ, приснодв҃а ѻ҆трокови́ца, на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи, на́съ ра́ди вознесе́на, ᲂу҆ѧзвлѧ́ше своѐ печа́ли ѻ҆рꙋ́жїемъ се́рдце и҆ дꙋ́шꙋ, и҆ пла́каше, рыда́ющи мт҃рски: тоѧ̀ моли́твами поми́лꙋй ны̀, гдⷭ҇и ми́лостиве.

І҆рмо́съ: Хрⷭ҇то́съ, моѧ̀ си́ла, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, честна́ѧ цр҃ковь бг҃олѣ́пнѡ пое́тъ, взыва́ющи ѿ смы́сла чи́ста, ѡ҆ гдⷭ҇ѣ пра́зднꙋющи.

Всѣ́хъ гдⷭ҇ь на́мъ ꙗ҆ви́сѧ по прⷪ҇ро́чествꙋ, бл҃же́нне, твоемꙋ̀, всѧ̑ призыва́ѧ къ позна́нїю своемꙋ̀, и҆ рабо́ты свободѝ.

Бл҃года́тїю ѡ҆зарѧ́емь, провозгласи́лъ є҆сѝ глаго́лѧ, подъ и҆́го є҆ди́но подкланѧ́ющымсѧ рабо́тати, послѣ́дꙋющымъ вѣ́рѣ и҆ гдⷭ҇ꙋ слꙋжа́щымъ.

Бг҃оро́диченъ: Марі́е всечⷭ҇таѧ, страсте́й смꙋще́нїе моегѡ̀ по́мысла и҆ напа́стей бꙋ́рю разорѝ, безстра́стїѧ и҆сто́чникъ ро́ждши, мт҃и дв҃о.

І҆рмо́съ: Бж҃їимъ свѣ́томъ твои́мъ, бл҃же, ᲂу҆́тренюющихъ тѝ дꙋ́шы любо́вїю ѡ҆зарѝ, молю́сѧ, тѧ̀ вѣ́дѣти, сло́ве бж҃їй, и҆́стиннаго бг҃а, ѿ мра́ка грѣхо́внагѡ взыва́юща.

Ѿ непра́вды къ добродѣ́тели, и҆ ѿ страсте́й плѣне́нїѧ мѧ̀, бл҃же́нне, ѡ҆братѝ твои́ми мольба́ми, прⷪ҇ро́че сла́вне, и҆ къ свѣ́тꙋ благоче́стїѧ дѣ́лъ ᲂу҆пра́ви.

Просвѣти́въ твою̀ дꙋ́шꙋ добродѣ́телей благоѻбра́зїѧми, ᲂу҆го́днꙋ показа́лъ є҆сѝ къ сїѧ́нїємъ бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а, ѿ негѡ́же и҆ проро́чества бл҃года́тїю ѡ҆богати́лсѧ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Возглаша́ютъ проро́чєскаѧ речє́нїѧ, пречⷭ҇таѧ, мно́гими ѻ҆́бразы ржⷭ҇тво̀ твоѐ, и҆́хже мы̀ ны́нѣ сбытїѐ зрѧ́ще, и҆́стиннѡ бцⷣꙋ тѧ̀ возвѣща́емъ.

І҆рмо́съ: Жите́йское мо́ре воздвиза́емое зрѧ̀ напа́стей бꙋ́рею, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ твоемꙋ̀ прите́къ, вопїю́ ти: возведѝ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й, многоми́лостиве.

Прїе́мъ, сла́вне, дх҃а зари̑ ꙗ҆вле́нїемъ, ꙗ҆́кѡ зерца́ло проро́чєствїѧ бжⷭ҇твеннагѡ сїѧ́нїѧ, ѡ҆блиста́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ сꙋ̑щаѧ, проро́чествꙋѧ бꙋ̑дꙋщаѧ.

Тво́й прїи́де цр҃ь, ра́дꙋйсѧ, сїѡ́не, и҆ красꙋ́йсѧ, ви́дѧ, и҆ мі́ръ просвѣтѝ блиста́ньми своегѡ̀ бжⷭ҇тва̀, и҆ де́мѡнскꙋю ле́сть посрамѝ.

Бг҃оро́диченъ: Пло́ти бре́ннѣй соедини́сѧ, и҆́же и҆зъ ѻ҆ц҃а̀ є҆диноро́дный въ ложесна́хъ твои́хъ, є҆ди́нъ и҆зъ двꙋ́хъ про́йде безъ тлѣ́нїѧ, соблю́дъ неврежде́нно чⷭ҇тое дѣ́вство твоѐ, всепѣ́таѧ.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ свѣтоза́ренъ бжⷭ҇твеннымъ дх҃омъ, прⷪ҇ро́че софо́нїе, бж҃їе ꙗ҆вле́нїе возгласи́въ: ра́дꙋйсѧ ѕѣлѡ̀, дщѝ сїѡ́нѧ і҆ерꙋсали́мова, проповѣ́ждь: сѐ цр҃ь тво́й грѧде́тъ, спаса́ѧй.

І҆рмо́съ: Росода́тельнꙋ ᲂу҆́бѡ пе́щь содѣ́ла а҆́гг҃лъ прпⷣбнымъ ѻ҆трокѡ́мъ, халдє́и же ѡ҆палѧ́ющее велѣ́нїе бж҃їе мꙋчи́телѧ ᲂу҆вѣща̀ вопи́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Возсїѧ̀ па́мѧть твоѧ̀, прⷪ҇ро́че, мі́рꙋ, ꙗ҆́коже со́лнце, ѡ҆зарѧ́ющи проро́чества бл҃года́тїю твое́ю согла́снѡ пою́щыѧ вѣ́рнѡ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Тꙋ́чнѣйшїй ѻ҆́блакъ ты̀ ꙗ҆ви́всѧ, тꙋ́чꙋ бг҃оразꙋ́мїѧ на́мъ возсїѧ́лъ є҆сѝ ѿ спаси́тельныхъ, бл҃же́нне, и҆сто́чникѡвъ, и҆́миже просвѣща́емсѧ вопи́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Сло́во, дре́вле є҆́же бы́ти подаю́щее всѣ̑мъ бжⷭ҇твеннымъ хотѣ́нїемъ, воззва́ти восхотѣ́въ человѣ́ка, чⷭ҇таѧ, въ твою̀ всели́сѧ ᲂу҆тро́бꙋ, бл҃гослове́ннаѧ, ꙗ҆́же бг҃а пло́тїю ро́ждши.

І҆рмо́съ: И҆зъ пла́мене прпⷣбнымъ ро́сꙋ и҆сточи́лъ є҆сѝ, и҆ пра́веднагѡ же́ртвꙋ водо́ю попали́лъ є҆сѝ: всѧ̑ бо твори́ши, хрⷭ҇тѐ, то́кмѡ є҆́же хотѣ́ти. тѧ̀ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Возложе́нъ ве́сь вседержи́телю, промышле́нїѧ ѻ҆бразѡ́мъ тайнонаꙋчи́лсѧ є҆сѝ, строи́тельнѡ ꙗ҆зы́ки наказꙋ́ѧ. тѣ́мъ тѧ̀ пое́мъ прⷪ҇ро́че, бг҃оглаго́ливе.

Моле́бное пѣ́нїе бг҃ꙋ принесѝ ѡ҆ пою́щихъ тѧ̀, бг҃облаже́нне, и҆ напа́стей разорѝ смꙋще́нїе да тѧ̀ пое́мъ, прⷪ҇ро́че бг҃оглаго́ливе.

Бг҃оро́диченъ: Жизнода́вца ро́ждши бг҃а и҆ гдⷭ҇а, сме́ртное гꙋби́тельство неꙋде́ржное ᲂу҆ста́вила є҆сѝ, пречⷭ҇таѧ, сїѐ ᲂу҆мертви́вши. тѣ́мъ тѧ̀ пое́мъ во всѧ̑ вѣ́ки.

І҆рмо́съ: Бг҃а человѣ́кѡмъ не возмо́жно ви́дѣти, на него́же не смѣ́ютъ чи́ни а҆́гг҃льстїи взира́ти: тобо́ю бо, всечⷭ҇таѧ, ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ сло́во воплоще́нно. є҆го́же велича́юще, съ нбⷭ҇ными вѡ́и тѧ̀ ᲂу҆бл҃жа́емъ.

На землѝ кро́ткихъ ты̀ всели́лсѧ є҆сѝ, и҆дѣ́же по кончи́нѣ а҆́гг҃льскїѧ зри́ши свѣ́тлѡсти, софо́нїе всемꙋ́дре, прⷪ҇ро́че бж҃їй, кро́токъ бы́въ, сїѧ́ѧ бл҃года́тїю. тѣ́мже ра́дꙋющесѧ вѣ́рнїи тѧ̀ ᲂу҆блажа́емъ.

Твои́хъ прорече́нїй, пресла́вне, свѣ́тлѡ ви́дѧще бы́вшее сбытїѐ, да́ннѣй тебѣ̀ бл҃года́ти чꙋди́мсѧ, и҆ ᲂу҆ма̀ твоегѡ̀ чистотѣ̀, и҆ дꙋшѝ бг҃ови́дномꙋ ᲂу҆дивлѧ́емсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ ты̀, никогда́же и҆́на дарова́сѧ ѿ родѡ́въ дре́внихъ, бг҃ома́ти всенепоро́чнаѧ: ты́ бо є҆ди́на всѣ́хъ несравне́ннꙋю и҆мѣ́ла є҆сѝ ст҃ы́ню и҆ чⷭ҇тотꙋ̀. тѣ́мже прїѧ́ла є҆сѝ бг҃а, въ тебѣ̀ воплоща́ема.

Про­рок Со­фо­ния был совре­мен­ни­ком про­ро­ка Иере­мии и про­ро­чи­цы Ол­да­мы. Про­ис­хо­дил он из знат­но­го ро­да. Про­рок жил в цар­ском двор­це, про­по­ве­до­вал по­ка­я­ние и по­мо­гал ца­рю Иосии ис­треб­лять идо­ло­по­клон­ство.

Про­ро­че­ство­вал о бед­стви­ях, гря­ду­щих на жи­те­лей Иудеи и со­сед­них пре­де­лов: Га­зы, Ас­ка­ло­на, Кри­та, на мо­ави­тян, ам­мо­ни­тян, ни­не­ви­тян.

Рекомендуем

С помощью кнопки выберите банковскую карту или Яндекс.Деньги.

©2004-2017 — При использовании материалов ссылка обязательна.

Оценка 3.1 проголосовавших: 153
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here