Молитва разрешительная от иерея над преставльшимся чтомая

Самое подробное описание: молитва разрешительная от иерея над преставльшимся чтомая - для наших читателей и подписчиков.

Молитва разрешительная от иерея над преставльшимся чтомая

Переводы Богослужебных книг

Мл7тва разрэшaтельнаz,

t їерeа над8 престaвльшимсz чт0маz.

Г Dь нaшъ ї>съ хrт0съ б9eственною своeю бlгодaтію, дaромъ же и3 влaстію, дaнною ст7ы6мъ є3гw2 ў§нкHмъ и3 ґпcлwмъ, во є4же вzзaти и3 рэши1ти грэхи2 человёкwвъ [рeкъ и5мъ: пріими1те д¦а с™aго, и5хже tтпуститE грехи2, tтпyстzтсz и5мъ: и4хже ўдержитE, ўдержaтсz: и3 є3ли6ка а4ще свsжете и3 разрэшитE на земли2, бyдутъ св‰зана и3 разрэшє1на и3 на нб7си2.] t џнэхъ же и3 на ны2 дрyгъ дрyгопріимaтельнw пришeдшею, да сотвори1тъ чрез8 менE, смирeннагw, прощeнно и3 сіE по дyху чaдо и4м>къ t всёхъ, є3ли3ка ћкw человёкъ согрэши2 бGу сл0вомъ и3ли2 дёломъ, и3ли2 мhслію, и3 всёми свои1ми чyвствы, в0лею и3ли2 нев0лею, вёдэніемъ и3ли2 невёдэніемъ. А$ще же под8 клsтвою и3ли2 tлучeніемъ ґрхіерeйскимъ и3ли2 їерeйскимъ бhсть, и3ли2 а4ще клsтву nтцA своегw2 и3ли2 мaтере своеS наведE на сS, и3ли2 своемY проклsтію подпадE, и3ли2 клsтву преступи2, и3ли2 и3нhми нёкіими грэхи2 ћкw человёкъ свzзaсz: но њ всёхъ си1хъ сeрдцемъ сокрушeннымъ покazсz, и3 t тёхъ всёхъ вины6 и3 ю4зы да разрэши1тъ є3го2 [ю5]: є3ли6ка же за нeмощь є3стествA забвeнію предадE, и3 т† вс‰ да прости1тъ є3мY [є4й], чlвэколю1біz рaди своегw2, мlтвами прес™hљ и3 преблагословeнныz вLчцы нaшеz бцdы и3 приснодв7ы мRjи, с™hхъ слaвныхъ и3 всехвaльныхъ ґпcлъ, и3 всёхъ с™hхъ, ґми1нь.

(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).

При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

Читать онлайн “Текст Требника на церковнославянском языке” – RuLit – Страница 47

Архиерей же или начальствуяй иерей сам глаголет трижды сие:

Ве́чная твоя́ па́мять, достоблаже́нне и приснопа́мятне бра́те наш. (Трижды).

Или диакон возглашает: Во блаже́нном успе́нии ве́чный поко́й пода́ждь, Го́споди, усо́пшему рабу́ Твоему́ [или усо́пшей рабе́ Твое́й] имярек, и сотвори́ ему́ [или ей] ве́чную па́мять.

Таже певцы поют трижды: Ве́чная па́мять.

Абие же архиерей, аще приключится тамо быти, или иерей чтет молитву прощальную велегласно:

Госпо́дь Иису́с Христо́с Бог наш, и́же Боже́ственная за́поведи свя́тым Свои́м ученико́м и Апо́столом да́вый, во е́же вяза́ти и реши́ти па́дших грехи́, и от о́ных па́ки мы прие́мше вины́ то́йже твори́ти; да прости́т тебе́, ча́до духо́вное, а́ще что соде́лал [или соде́лала] еси́ в ны́нешнем ве́це во́льное или́ нево́льное, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

И тако вземше мощи отходим ко гробу последующим всем людем, предыдущим же священником, и поющим:

Святы́й Бо́же: Пресвята́я Тро́ице: О́тче на́ш: и прочая.

И полагаются мощи во гроб; архиерей же, или священник, взем персть лопатою, крестовидно мещет верху мощей, глаголя:

Госпо́дня земля́ и исполне́ние ея́, вселе́нная и вси живу́щии на ней.

И посем наливает верху елей от кандила, или сыплют пепел от кадильницы, и тако покрывают яко обычно гроб, приглаголемым тропарем: Со ду́хи пра́ведных: и прочим всем. Зри выше.

Молитва разрешительная от иерея над преставльшимся чадом чтомая.

Госпо́дь наш Иису́с Христо́с, Боже́ственною Свое́ю благода́тию, да́ром же и вла́стию, да́нною святы́м Его́ ученико́м и Апо́столом, во е́же вяза́ти и реши́ти грехи́ челове́ков (рек им: приими́те Ду́ха Свята́го, и́хже отпустите́ грехи́, отпу́стятся им; и́хже удержите́, удержа́тся; и ели́ка а́ще свя́жете и разрешите́ на земли́, бу́дут свя́зана и разреше́на и на Небеси́); от о́нех же и на ны друг другоприима́тельно прише́дшею, да сотвори́т чрез мене́, смире́ннаго, проще́но и сие́ по ду́ху ча́до (имярек) от всех, ели́ка я́ко челове́к согреши́ Бо́гу сло́вом или́ де́лом, или́ мы́слию, и все́ми свои́ми чу́вствы, во́лею или́ нево́лею, ве́дением или́ неве́дением; а́ще же под кля́твою или́ отлуче́нием архиере́йским или иере́йским бысть, или а́ще кля́тву отца́ своего́ или́ ма́тере своея́ наведе́ на ся, или́ своему́ прокля́тию подпаде́, или́ кля́тву преступи́, или́ ины́ми не́киими грехи́ я́ко челове́к связа́ся, но о всех сих се́рдцем сокруше́нным пока́яся, и от тех всех вины́ и ю́зы да разреши́т его́ [или ю́]; ели́ка же за не́мощь естества́ забве́нию предаде́, и та вся да прости́т ему́ [или ей], человеколю́бия ра́ди Своего́, моли́твами Пресвяты́я и Преблагослове́нныя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, и всех святы́х, ами́нь.

Последование отпевания усопших в Пасхальную седмицу

Ведати подобает, яко аще кто преставится на святую Пасху, или в который–либо день Светлыя недели до недели Фомины, мало что от обычнаго усопших пения поется, величества ради и чести веселаго праздника Воскресения: веселия бо и радости, а не сетования есть праздник, и яко вси о Христе воскресшем в надежде воскресения и жизни вечныя умирающии, Христовым воскресением от печальных мiра сего на веселая и радостная преставляются, воскресным пением над усопшим церковь возвещает.

Пришед убо священник с клирики своими в дом, в немже умершаго тело лежит, взем на ся епитрахиль и фелонь, и покадив мощи, обычно начинает:

Диакон: Благослови́, влады́ко.

Священник: Благослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Клир же поет: Ами́нь. Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. [Трижды на глас 5].

Таже священник глаголет обычныя стихи:

Первый стих: Да воскре́снет Бог, и расточа́тся врази́ Его́, / и да бежа́т от Лица́ Его́ ненави́дящии Его́.

И на кийждо стих мы поем тропарь: Христо́с воскре́се: весь по единожды.

Вторый стих: Я́ко исчеза́ет дым, да исче́знут, / я́ко та́ет воск от лица́ огня́. Христо́с воскре́се: единожды.

Третий стих: Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия, / а пра́ведницы да возвеселя́тся. Христо́с воскре́се: единожды.

Четвертый стих: Сей день, его́же сотвори́ Госпо́дь, / возра́дуемся и возвесели́мся в онь. Христо́с воскре́се: единожды.

Молитва разрешительная от иерея над преставльшимся чтомая

от иереа над преставльшимся чтомая

Господь наш Иисус Христос, Божественною Своею благодатию, даром же и властию, данной святым Его учеником и апостолом, во еже вязати и решити грехи человеков рек им: приимите Духа Святаго, ихже отпустите грехи, отпустятся им: ихже удержите, удержатся: и елика аще свяжете и разрешите на земли, будут связана и разрешена на небеси, от онех же и на ны друг-друго-приимательно прешедшею, да сотворит чрез мене смиреннаго прощено и сие по духу чадо имя-рек от всех, елика яко человек согреши Богу словом или делом, или мыслию, и всеми своими чувствы, волею или неволею, ведением или неведением. Аще же под клятвою или отлучением архиерейским или иерейским бысть, или аще клятву отца своего или матере своея наведе на ся, или своему проклятию подпаде, или клятву преступи, или иными некиими грехми яко человек связася; но от всех вины и юзы да разрешит его (ю): елика же за немощь естества забвению предаде, и та вся да простит ему (ей), человеколюбия ради Своего, молитвами Пресвятая и Преблагословенныя Владычицы, нашея Богородицы и Приснодевы Марии, святых славных и всехвальных апостол, и всех святых, аминь».

Эту грамоту со вписанием туда имени усопшего священник громко читает над гробом, и затем, кто-нибудь вкладывает ее в руку покойного. Так сказать, документ, пропускающий в Царство Небесное. Властию апостольского преемства дается отпущение всех грехов, разрешение всех клятв. Документ покупается в свечном ящике под именем «молитвы». Ведется бухгалтерский учет «молитв», приход, расход, т. е. продажа, остаток «молитв». Чем не индульгенция?

Вот ответ специалиста, 1959:

«. Относительно разрешительной молитвы. Древнейшей из известных в науке молитв об усопших является “Боже духов и всякия плоти. ” существовавшая уже в IV в. В средние же века, пожалуй, с Х1-го и далее, появляется большое количество молитв об усопших, причем многие из них создавались на основе молитв из чина исповеди. Одной из причин этого было то, что в древности после исповеди духовник, как правило, налагал епитимию. Исповедник, выполнив епитимию, являлся к духовнику, докладывал об этом и духовник читал молитву на разрешение епитимий. В условиях широкого применения епитимий естественно возник вопрос: «А как же быть с теми людьми, на которых была наложена епитимия и которые скончались без ее разрешения?» Вот и создался обычай, по которому духовник приходил на погребение и читал молитву, разрешающую умершего от епитимий. Вот откуда наша разрешительная молитва. Такое ее значение видно из ее содержания. Она читается от лица духовника, в ней упоминаются грехи, за которые обычно налагалась епитимия — подпадение под проклятие и клятвопреступление, упоминаются и другие грехи, в которых человек «с сокрушенным сердцем покаялся». Молитва охватывает и грехи человеческой немощи, которые мы забываем. Как видите, эта молитва не имеет значения разрешения грехов на исповеди, тем более индульгенции. Но так как ее стали читать и не духовники, то в Требнике была помещена эта молитва в сокращенном виде и под названием не «разрешительная», а «прощальная». Греки в настоящее время вернулись к древней практике и читают вместо нее «Боже духов и всякия плоти. ». У нас это трудно сделать, можно вызвать ненужный ропот. Поэтому мне кажется, что лучше было бы читать прощальную молитву из Требника, а «разрешительную грамоту» читать и полагать в руки тому умершему, который исповедовался перед смертью, или если на его погребении присутствует духовник, в прошлом исповедовавший его, поскольку предсмертная исповедь часто не совершается не по вине умершего».

Интересно, что и в нынешнем тексте Требника есть следы того особого значения, которое имела в древности молитва «Боже духов и всякия плоти». Перед последним прощанием «глаголет первый от священников, или архиерей прилучився, молитву: БОЖЕ ДУХОВ. велегласно, пришед близ умершаго». Почему «пришед близ»? Это особое приближение к гробу напоминает о «прощальном» значении этой молитвы у греков, вернувшихся к древней практике.

Что же касается нашей «молитвы разрешительной», то ее, а лучше сокращенную «молитву прощальную» из Требника мог бы читать только лично духовник покойного. А все остальное, что мы сегодня с этой «молитвой» выделываем, — от лукавого. Священник лжет, когда велегласно удостоверяет, что покойник, которого он при жизни в глаза не видел, будто бы «о всех сих сердцем сокрушенным покаялся». Лучше какой угодно «ненужный ропот», чем такая неправда в церковном Богослужении.

Молитва разрешительная от иерея над преставльшимся чадом чтомая

Молитва разрешительная от иерея над преставльшимся чадом чтомая

Госпо?дь наш Иису?с Христо?с, Боже?ственною Свое?ю благода?тию, да?ром же и вла?стию, да?нною святы?м Его? ученико?м и Апо?столом, во е?же вяза?ти и реши?ти грехи? челове?ков (рек им: приими?те Ду?ха Свята?го, и?хже отпустите? грехи?, отпу?стятся им; и?хже удержите?, удержа?тся; и ели?ка а?ще свя?жете и разрешите? на земли?, бу?дут свя?зана и разреше?на и на Небеси?); от о?нех же и на ны друг другоприима?тельно прише?дшею, да сотвори?т чрез мене?, смире?ннаго, проще?но и сие? по ду?ху ча?до (имярек) от всех, ели?ка я?ко челове?к согреши? Бо?гу сло?вом или? де?лом, или? мы?слию, и все?ми свои?ми чу?вствы, во?лею или? нево?лею, ве?дением или? неве?дением; а?ще же под кля?твою или? отлуче?нием архиере?йским или иере?йским бысть, или а?ще кля?тву отца? своего? или? ма?тере своея? наведе? на ся, или? своему? прокля?тию подпаде?, или? кля?тву преступи?, или? ины?ми не?киими грехи? я?ко челове?к связа?ся, но о всех сих се?рдцем сокруше?нным пока?яся, и от тех всех вины? и ю?зы да разреши?т его? [или ю?]; ели?ка же за не?мощь естества? забве?нию предаде?, и та вся да прости?т ему? [или ей], человеколю?бия ра?ди Своего?, моли?твами Пресвяты?я и Преблагослове?нныя Влады?чицы на?шея Богоро?дицы и Присноде?вы Мари?и, святы?х сла?вных и всехва?льных Апо?стол, и всех святы?х, ами?нь.

Похожие главы из других книг

Молитва иерея, приступающего к служению Литургии

Молитва иерея, приступающего к служению Литургии БОЖЕ МОЙ И ГОСПОДИ ИИСУСЕ ХРИСТЕ, се аз, недостойный иерей дерзаю паки приступити к страшному Престолу Твоему, да службу мою совершу. Молю Тя, Царю безначальне, Сый прежде всех век: не отврати Лица Твоего от отрока Твоего, и

Разрешительная молитва

Разрешительная молитва ОТЧЕ НАШ НЕБЕСНЫЙ, Боже Вседержителю, хотяй всем человеком спастися и в разум истины Твоея приити, Тебе просим и Тебе молим, Господи: подаждь спасение рабом Твоим сим, и всю болезнь их утоли. Избави я от всякаго рабства греховнаго. Прости им

Молитва разрешительная, читающаяся священником над скончавшимся

Молитва разрешительная, читающаяся священником над скончавшимся Господь наш Иисус Христос божественною Своею благодатию, даром и властью, связывать и разрешать грехи человеческие, которую Он дал святым Своим ученикам и Апостолам, когда сказал им: “Примите Духа Святого.

Молитва, чтомая в часовне Иверской иконы Божией Матери перед Ея образом на молебне

Молитва, чтомая в часовне Иверской иконы Божией Матери перед Ея образом на молебне О Пресвятая Госпоже Владычице Богородице! Приими недостойную молитву нашу и сохрани нас от навета злых человек и от внезапныя смерти, и даруй нам прежде конца покаяние. На моление наше

Молитва, чтомая в часовне Иверской иконы Божией Матери пред ее образом на молебне

Молитва, чтомая в часовне Иверской иконы Божией Матери пред ее образом на молебне О Пресвята?я Госпоже? Влады?чице Богоро?дице! Приими? недосто?йную моли?тву на?шу, и сохрани? нас от наве?та злых челове?к и от внеза?пныя сме?рти, и да?руй нам пре?жде конца? пока?яние. На моле?ние

23. Освобождает ли усопшего от грехов читаемая над ним разрешительная молитва?

23. Освобождает ли усопшего от грехов читаемая над ним разрешительная молитва? После Канона и пения стихир, завершающегося стихирой Плачу и рыдаю, егда помышляю смерть, над гробом почившего читается Евангелие, а затем священник произносит разрешительную молитву. Смысл ее

Разрешительная молитва над запрещенным.

Разрешительная молитва над запрещенным. «Милосердный, Всеблагой и Человеколюбивый Господи! Ты, по Своим щедротам, послал в мир Своего Единородного Сына, чтобы Он разорвал запись наших грехов, расторг узы связанных грехами и возвестил освобождение пленным; Ты Сам,

Молитва, от иерея глаголемая на исход души

Молитва, от иерея глаголемая на исход души Владыко Господи Вседержителю, Отче Господа нашего Иисуса Христа, Иже всем человеком хотяй спастися и в разум истины приити, не хотяй смерти грешному, но обращения и живота; молимся и мили ся Ти деем, душу раба Твоего (имя) от всякия

МОЛИТВА КО ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕПОДОБНОГО ИЕРОСХИМОНАХА НИЛА СОРСКОГО, ЧТОМАЯ В ДЕНЬ ВОСКРЕСНЫЙ

МОЛИТВА КО ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕПОДОБНОГО ИЕРОСХИМОНАХА НИЛА СОРСКОГО, ЧТОМАЯ В ДЕНЬ ВОСКРЕСНЫЙ О всемилостивая Дево Богородице, Мати щедрот и человеколюбия, прелюбезная надежде и упование мое!О Мати пресладкаго, перворожденнаго и всяку любовь превосходящаго

На кончину иерея

На кончину иерея Пришла смерть и отъяла у нас член. В меру будем плакать и без меры радоваться, потому что взятый у нас переселен в Едем.Истинный сей иерей украшался и сиял Твоей любовью, которая есть исполнение закона (Рим. 13:10). Истина Твоя да защитит его!Телесные члены

На кончину иерея

На кончину иерея «Поминайте [3] меня, братия и возлюбленные мои, ради Бога, разлучившего меня с вами. Когда сонм ваш предстоит на служении, да приидет молитва ваша и отрясет прах от очей моих, и восстану, и прославлю Воскрешающего мертвых.Солнце правды воссияет в шеоле,

На кончину иерея

На кончину иерея Смерть — святым блаженство, праведным — радость, а грешникам — скорбь, нечестивым — отчаяние.Добрые в день отшествия не чувствуют ни страха, ни болезни; а злые трепещут смерти, зная, что ожидает их Суд.Кто облечен плотью, тот болезнует в день смерти;

На кончину иерея

На кончину иерея «Поминайте меня во святилище, сослужители мои, смерть разлучила меня с духовным вашим сообществом!»– Не скорби, возлюбленный наш, что разлучился ты с нами, душа твоя в день воскресения вселится со святыми. От юности своей восприял ты на себя иго Господа

На кончину иерея

На кончину иерея – В очах Господа Бога нашего честна смерть и славна кончина благочестивого святого отца нашего. Мужественно совершил он духовную брань свою, победоносно окончил божественную борьбу. Избранный сосуд — непорочную и святую плоть свою оставил он нам, а

Молитва, от Иерея глаголемая на исход души

Молитва, от Иерея глаголемая на исход души Владыко Господи Вседержителю, Отче Господа нашего Иисуса Христа, Иже всем человеком хотяй спастися и в разум истины приити, не хотяй смерти грешному, но обращения и живота; молимся и мили ся Ти деем, душу раба Твоего (имя) от всякия

15. Готовясь к исповеди я свои грехи записал на бумаге. Разрешительная молитва была прочитана надо мной. т.е. что я там написал священник не знал. В таком случае за эти грехи надо исповедоваться еще раз или они уже прощены Господом?

15. Готовясь к исповеди я свои грехи записал на бумаге. Разрешительная молитва была прочитана надо мной. т.е. что я там написал священник не знал. В таком случае за эти грехи надо исповедоваться еще раз или они уже прощены Господом? Вопрос: Готовясь к исповеди я свои грехи

Молитва разрешительная от иерея над преставльшимся чтомая

мя после́дним целова́нием. / Не ктому́ бо с ва́ми похожду́, / или́ собесе́дую про́чее, / к Судии́ бо отхожду́, / иде́же несть лицеприя́тия: / раб бо и влады́ка вку́пе предстоя́т, / царь и во́ин, бога́тый и убо́гий / в ра́внем досто́инстве; / ки́йждо бо от свои́х дел / или́ просла́вится, или́ постыди́тся. / Но прошу́ всех и молю́, / непреста́нно о мне моли́теся Христу́ Бо́гу, / да не низведе́н бу́ду [или да не низведе́на бу́ду] по грехо́м мои́м, / на ме́сто муче́ния, / но да вчини́т мя, иде́же свет живо́тный.

И ныне, Богородичен, глас тойже: Моли́твами ро́ждшия Тя, Христе́, / и Предте́чи Твоего́, / Апо́столов, проро́ков, иера́рхов, / преподо́бных, и пра́ведных, и всех святы́х, / усо́пшаго раба́ Твоего́ [или усо́пшую рабу́ Твою́] упоко́й.

Таже, Трисвятое. Пресвята́я Тро́ице: О́тче наш: Священник: Я́ко Твое́ есть Ца́рство: Лик: Ами́нь.

И абие поют тропари сия. Глас 4:

Со ду́хи пра́ведных сконча́вшихся, / ду́шу раба́ Твоего́ [или рабы́ Твоея́], Спа́се, упоко́й, / сохраня́я ю́ во блаже́нной жи́зни, / я́же у Тебе́, Человеколю́бче.

В поко́ищи Твое́м, Го́споди, / иде́же вси святи́и Твои́ упокоева́ются, / упоко́й и ду́шу раба́ Твоего́ [или рабы́ Твоея́], я́ко еди́н еси́ Человеколю́бец.

Слава: Ты еси́ Бог соше́дый во ад, и у́зы окова́нных разреши́вый, / Сам и ду́шу раба́ Твоего́ [или рабы́ Твоея́] упоко́й.

И ныне: Еди́на чи́стая и непоро́чная Де́во, Бо́га без се́мене ро́ждшая, / моли́ спасти́ся души́ его́ [или ея́].

Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.

Еще́ мо́лимся о упокое́нии души́ усо́пшаго раба́ Бо́жия [или усо́пшия рабы́ Бо́жия], имярек, и о е́же прости́тися ему́ [или ей] вся́кому прегреше́нию, во́льному же и нево́льному.

Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.

Я́ко да Госпо́дь Бог учини́т ду́шу его́ [или ея́], иде́же пра́веднии упокоя́ются.

Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.

Ми́лости Бо́жия, Ца́рства Небе́снаго и оставле́ния грехо́в его́ [или ея́], у Христа́, безсме́ртнаго Царя́ и Бо́га на́шего, про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди.

Диакон: Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Священник глаголет молитву сию:

Бо́же духо́в и вся́кия пло́ти, сме́рть попра́вый и диа́вола упраздни́вый, и живо́т мiру Твоему́ дарова́вый: Сам, Го́споди, упоко́й ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́ [или усо́пшия рабы́ Твоея́] имярек, в ме́сте све́тле, в ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, отню́дуже отбеже́ боле́знь, печа́ль и воздыха́ние. Вся́кое согреше́ние, соде́янное им [или е́ю] сло́вом, или́ де́лом, или́ помышле́нием, я́ко благи́й человеколю́бец Бог, прости́, я́ко несть челове́к, и́же жив бу́дет и не согреши́т. Ты бо Еди́н кроме́ греха́, пра́вда Твоя́ пра́вда во ве́ки, и сло́во Твое́ и́стина.

Возглас: Я́ко Ты еси́ воскресе́ние и живо́т, и поко́й усо́пшаго раба́ Твоего́ [или усо́пшия рабы́ Твоея́] имярек, Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и пресвяты́м и благи́м и животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

[Священник: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.]

Лик: Честне́йшую Херуви́м / и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, / без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, / су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Священник: Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Лик: Сла́ва, и ны́не: Го́споди, поми́луй, трижды. Благослови́.

Воскресы́й из ме́ртвых, Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х, ду́шу от нас преста́вльшагося раба́ Своего́ [или преста́вльшияся рабы́ Своея́] имярек, в селе́ниих пра́ведных учини́т, в не́дрех Авраа́ма упоко́ит и с пра́ведными сопричте́т, и нас поми́лует, я́ко Благ и Человеколю́бец.

Архиерей же или начальствуяй иерей сам глаголет трижды сие:

Ве́чная твоя́ па́мять, достоблаже́нне и приснопа́мятне бра́те наш. (Трижды).

Или диакон возглашает: Во блаже́нном успе́нии ве́чный поко́й пода́ждь, Го́споди, усо́пшему рабу́ Твоему́ [или усо́пшей рабе́ Твое́й] имярек, и сотвори́ ему́ [или ей] ве́чную па́мять.

Таже певцы поют трижды: Ве́чная па́мять.

Абие же архиерей, аще приключится тамо быти, или иерей чтет молитву прощальную велегласно:

Госпо́дь Иису́с Христо́с Бог наш, и́же Боже́ственная за́поведи свя́тым Свои́м ученико́м и Апо́столом да́вый, во е́же вяза́ти и реши́ти па́дших грехи́, и от о́ных па́ки мы прие́мше вины́ то́йже твори́ти; да прости́т тебе́, ча́до духо́вное, а́ще что соде́лал [или соде́лала] еси́ в ны́нешнем ве́це во́льное или́ нево́льное, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

И тако вземше мощи отходим ко гробу последующим всем людем, предыдущим же священником, и поющим:

Святы́й Бо́же: Пресвята́я Тро́ице: О́тче на́ш: и прочая.

И полагаются мощи во гроб; архиерей же, или священник, взем персть лопатою, крестовидно мещет верху мощей, глаголя:

Госпо́дня земля́ и исполне́ние ея́, вселе́нная и вси живу́щии на ней.

И посем наливает верху елей от кандила, или сыплют пепел от кадильницы, и тако покрывают яко обычно гроб, приглаголемым тропарем: Со ду́хи пра́ведных: и прочим всем. Зри выше.

Молитва разрешительная от иерея над преставльшимся чадом чтомая.

Госпо́дь наш Иису́с Христо́с, Боже́ственною Свое́ю благода́тию, да́ром же и вла́стию, да́нною святы́м Его́ ученико́м и Апо́столом, во е́же вяза́ти и реши́ти грехи́ челове́ков (рек им: приими́те Ду́ха Свята́го, и́хже отпустите́ грехи́, отпу́стятся им; и́хже удержите́, удержа́тся; и ели́ка а́ще свя́жете и разрешите́ на земли́, бу́дут свя́зана и разреше́на и на Небеси́); от о́нех же и на ны друг другоприима́тельно прише́дшею, да сотвори́т чрез мене́, смире́ннаго, проще́но и сие́ по ду́ху ча́до (имярек) от всех, ели́ка я́ко челове́к согреши́ Бо́гу сло́вом или́ де́лом, или́ мы́слию, и все́ми свои́ми чу́вствы, во́лею или́ нево́лею, ве́дением или́ неве́дением; а́ще же под кля́твою или́ отлуче́нием архиере́йским или иере́йским бысть, или а́ще кля́тву отца́ своего́ или́ ма́тере своея́ наведе́ на ся, или́ своему́ прокля́тию подпаде́, или́ кля́тву преступи́, или́ ины́ми не́киими грехи́ я́ко челове́к связа́ся, но о всех сих се́рдцем сокруше́нным пока́яся, и от тех всех вины́ и ю́зы да разреши́т его́ [или ю́]; ели́ка же за не́мощь естества́ забве́нию предаде́, и та вся да прости́т ему́ [или ей], человеколю́бия ра́ди Своего́, моли́твами Пресвяты́я и Преблагослове́нныя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, и всех святы́х, ами́нь.

Последование отпевания усопших в Пасхальную седмицу

Ведати подобает, яко аще кто преставится на святую Пасху, или в который–либо день Светлыя недели до недели Фомины, мало что от обычнаго усопших пения поется, величества ради и чести веселаго праздника Воскресения: веселия бо и радости, а не сетования есть праздник, и яко вси о Христе воскресшем в надежде воскресения и жизни вечныя умирающии, Христовым воскресением от печальных мiра сего на веселая и радостная преставляются, воскресным пением над усопшим церковь возвещает.

Пришед убо священник с клирики своими в дом, в немже умершаго тело лежит, взем на ся епитрахиль и фелонь, и покадив мощи, обычно начинает:

Диакон: Благослови́, влады́ко.

Священник: Благослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Клир же поет: Ами́нь. Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. [Трижды на глас 5].

Таже священник глаголет обычныя стихи:

Первый стих: Да воскре́снет Бог, и расточа́тся врази́ Его́, / и да бежа́т от Лица́ Его́ ненави́дящии Его́.

И на кийждо стих мы поем тропарь: Христо́с воскре́се: весь по единожды.

Вторый стих: Я́ко исчеза́ет дым, да исче́знут, / я́ко та́ет воск от лица́ огня́. Христо́с воскре́се: единожды.

Третий стих: Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия, / а пра́ведницы да возвеселя́тся. Христо́с воскре́се: единожды.

Четвертый стих: Сей день, его́же сотвори́ Госпо́дь, / возра́дуемся и возвесели́мся в онь. Христо́с воскре́се: единожды.

Слава: Христо́с воскре́се: единожды.

И ныне: Христо́с воскре́се: единожды.

Таже священник поет вышшим гласом: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в.

Лик: И су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Поющим же сия священник кропит священною водою тело умершаго, и ковчег его извне и извнутрь, и абие е влагают в нем.

Скончану же пению, глаголет диакон ектении обычныя усопшим:

Диакон: Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.

Еще́ мо́лимся о упокое́нии души́ усо́пшаго раба́ Бо́жия [или усо́пшия рабы́ Бо́жия], имярек, и о е́же прости́тися ему́ [или ей] вся́кому прегреше́нию, во́льному же и нево́льному.

Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.

Я́ко да Госпо́дь Бог учини́т ду́шу его́ [или ея́], иде́же пра́веднии упокоя́ются.

Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.

Ми́лости Бо́жия, Ца́рства Небе́снаго и оставле́ния грехо́в его́ [или ея́], у Христа́, безсме́ртнаго Царя́ и Бо́га на́шего, про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди.

Диакон: Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Священник же чтет молитву сию тайно:

Бо́же духо́в и вся́кия пло́ти, сме́рть попра́вый и диа́вола упраздни́вый, и живо́т мiру Твоему́ дарова́вый: Сам, Го́споди, упоко́й ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́ [или усо́пшия рабы́ Твоея́] имярек, в ме́сте све́тле, в ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, отню́дуже отбеже́ боле́знь, печа́ль и воздыха́ние. Вся́кое согреше́ние, соде́янное им [или е́ю] сло́вом, или́ де́лом, или́ помышле́нием, я́ко благи́й человеколю́бец Бог, прости́, я́ко несть челове́к, и́же жив бу́дет и не согреши́т. Ты бо Еди́н кроме́ греха́, пра́вда Твоя́ пра́вда во ве́ки, и сло́во Твое́ и́стина.

Возглас: Я́ко Ты еси́ воскресе́ние и живо́т, и поко́й усо́пшаго раба́ Твоего́ [или усо́пшия рабы́ Твоея́] имярек, Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и пресвяты́м и благи́м и животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

По возгласе же поем:

Воскресе́ние Христо́во ви́девше, / поклони́мся Свято́му Го́споду Иису́су, / еди́ному безгре́шному, / Кресту́ Твоему́ покланя́емся, Христе́, / и свято́е Воскресе́ние Твое́ пое́м и сла́вим: / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве Тебе́ ино́го не зна́ем, / и́мя Твое́ имену́ем. / Прииди́те вси ве́рнии, / поклони́мся Свято́му Христо́ву Воскресе́нию: / се бо прии́де Кресто́м ра́дость всему́ ми́ру. / Всегда́ благословя́ще Го́спода, / пое́м Воскресе́ние Его́: / распя́тие бо претерпе́в, / сме́ртию смерть разруши́.

Лик: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. Трижды.

И абие бывает от священника сицевый отпуст:

Оценка 3.1 проголосовавших: 152
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here