Молитва к апостолу иакову алфееву

Самое подробное описание: молитва к апостолу иакову алфееву - для наших читателей и подписчиков.

Апостол Иаков Алфеев: житие, молитва и икона

Ежегодно 29 ноября в российских храмах звучит акафист апостолу Иакову Алфееву. В этот день отмечается память одного из ближайших учеников и последователей Иисуса Христа, о котором мы узнаём со страниц, написанных тремя евангелистами – святыми Матфеем, Марком и Лукой. Из того немногого, что они сочли нужным поведать нам, попытаемся составить представление об этом человеке, посвятившем себя Богу.

Мытарь из Капернаума

Как принято считать, родиной апостола Иакова Алфеева был город Капернаум, находившейся на берегу Тивериадского озера, ныне именуемого Кинеретом. Этим во многом была обусловлена его последующая встреча с Иисусом Христом, избравшим этот город одним из основных мест своих проповедей.

Прежде чем, откликнувшись на призыв Иисуса Христа, примкнуть к его двенадцати ближайшим последователям и ученикам, апостол Иаков Алфеев был мытарем, то есть сборщиком налогов. Этот род занятий считался презренным потому, что деньги шли в казну Рима, завоевавшего в те годы Иудею, а содействие оккупантам во все времена рассматривалось как предательство. Кроме того, мытари намеренно завышали сумму налога и, наживаясь за счёт этого, безжалостно грабили народ.

Братья, последовавшие за Христом

Согласно текстам Нового Завета, апостол Иаков Алфеев был родным братом евангелиста Матфея, так же, как и он, служившего мытарем, но затем уверовавшего во Христа, и порвавшего с греховным прошлым. Они вместе вошли в число двенадцати избранников Божьих, причтенных к апостольскому лику и посланных в мир на проповедь Евангелия. Кроме того, его другой брат был также ближайшим последователем Иисуса Христа и вошёл в историю под именем апостола Фаддея.

Следует заметить, что ещё в первые века христианства возникли серьёзные сложности, связанные с установлением подлинной истории жизни апостола Иакова Алфеева. Причина заключалась в том, что, согласно Евангелию, ещё двое ближайших последователей Христа носили это имя – Иаков Заведеев, приходившийся братом Иоанну Богослову, а также сводный брат Иисуса, вошедший в число семидесяти апостолов под именем Иакова, брата Господня. Многочисленные разночтения, появившиеся в написанных позже житиях святого Иакова Алфеева, стали следствием его отождествления с этими личностями.

Сеятель слова Божьего

Апостол Иаков Алфеев является одним из тех, кому была дарована Благодать, воочию узрев воскресшего Спасителя, в течение сорока дней слышать исходившие из его уст слова Божественной истины. Со страниц Святого Евангелия мы также узнаём, что, находясь на десятый день после вознесения Иисуса Христа вместе с остальными одиннадцатью его учениками и Пречистой Девой Марией в Сионской горнице, он сподобился принять Святого Духа, сошедшего в виде огненных языков.

Житие апостола Иакова Алфеева повествует о том, как, воспламенившись огнём Христова учения и усердно насаждая веру, он ещё при жизни стал именоваться «Божественным семенем». Столь высокое имя апостол заслужил, искореняя тернии греха и безверия и насаждая в человеческих сердцах ростки грядущего Царствия Небесного. Его жатвой были людские души, спасённые от пучин ада и вечной смерти.

Путь апостольского служения Иакова Алфеева

Также со страниц жития известно, в какие именно края нёс благовествование апостол Иаков Алфеев и где он сеял слово Божье. В первые месяцы после вознесения Иисуса Христа его обширной нивой была непосредственно Иудея, но затем, вместе с апостолом Андреем, он отправился в Эдессу – важнейший центр раннего христианства в Малой Азии, находившийся на юго-востоке современной Турции. Об этом периоде его служения рассказывается в книге «Деяния апостолов», входящей в тексты Нового Завета.

Затем своё служение святой апостол продолжил в Газе – одном из наиболее древних филистимских городов, расположенном на границе с Иудеей, и в евангельские времена входившем в состав Сирии. Возвращаясь в Иерусалим, апостол Иаков Алфеев проповедовал также жителям города Елевферополя, которые собирались многотысячными толпами, чтобы услышать из его уст слова учения, дарующего вечную жизнь. Обращение их ко Христу имело особо важное значение, так как именно в этом городе был убит святой Анания – епископ Дамаска, некогда крестивший апостола Павла.

Смерть, ставшая началом всеобщего почитания

Как далее свидетельствует житие апостола Иакова Алфеева, его земной путь оборвался в приморском городе Острацине, где святой оказался, направляясь с проповедью в Египет. Слова апостола были встречены вспышкой злобы со стороны язычников, в результате чего его схватили и приговорили к распятию на кресте. Несмотря на всю тяжесть страданий, ближайший ученик Иисуса Христа был счастлив уподобиться в своей смерти Учителю.

Почитание апостола Иакова, как и остальных ближайших последователей Иисуса Христа, установилось ещё в первые века христианства и получило широкое распространение в IV веке, когда новая и гонимая до той поры религия обрела официальный статус. В те годы многие христианские общины декларировали свою преемственность непосредственно от апостолов, доказывая тем самым право на независимость в принятии решений по наиболее важным религиозным вопросам. Это внесло дополнительные сложности в составление жития святого Иоанна Алфеева, так как явилось причиной целого ряда вымышленных свидетельств о его пребывании в ряде городов.

Апостол Андрей на берегах Волхова

Восприняв от Византии свет Христовой веры, Русь в полной мере унаследовала и традицию почитания её проповедников – святых апостолов. В связи с этим любопытно отметить, что особой любовью апостол Иаков пользовался у жителей древнего Новгорода, и именно в его храмах икона апостола Иакова Алфеева встречалась чаще, чем где бы то ни было. Это связано с двумя легендами.

Согласно одной из них, изложенной в древних летописных сводах, апостол Андрей Первозванный, обращая ко Христу иноверцев, совершил путешествие, во время которого побывал на днепровских берегах, а затем продолжил путь на север вплоть до Новгорода. По одной из версий, по Волхову он достиг Ладожского озера и даже водрузил крест на острове, где впоследствии был основан Валаамский монастырь. Возможно, эта легенда была рождена самими новгородцами, желавшими доказать апостольскую преемственность своего духовенства.

Рождение легенды

Не пускаясь в рассуждения о том, имеет ли она под собой реальные основания, можно лишь предположить, что эта версия породила ещё одну легенду, согласно которой, вместе с апостолом Андреем в Новгороде побывал и сопровождавший его некогда в Эдессу апостол Иаков. Резонный вопрос: “Почему он не мог сделать то же самое, что и его ближайший сподвижник?” Во всяком случае, именно из Новгорода начал свой путь по церквям бескрайней Руси тропарь апостола Иакова Алфеева и переведённый с греческого языка акафист. Как было сказано выше, в наши дни его память отмечается ежегодно 29 ноября.

Пусть же эту статью завершит короткая молитва апостолу Иакову Алфееву. Во смирении сердец наших произнесём слова, звучащие уже много столетий: «Святый апостоле Иакове, моли Бога о нас!»

Канон святому апостолу Иакову Алфееву

Припев: Святы́й апо́столе Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 22 октября (09 октября ст. ст.)

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Ру́ку ми́ да́ждь, Богови́дче и учениче́ Христо́в, Иа́кове, честны́й тво́й пра́здник похвали́ти устреми́вшуся, и све́т се́рдцу моему́ твои́ми моли́твами возсия́й.

Струя́ми Боже́ственныя му́дрости напое́н, река́ исте́кл еси́ от рая́ сла́дости и земно́е лице́ тече́ньми благоче́стия и́стинно я́ве напои́л еси́.

Свяще́ннейшему ли́ку учени́к Христо́вых счета́лся еси́, Иа́кове, исполня́я число́ двонадеся́тных; с ни́миже, Влады́це предстоя́, на́с помина́й.

Богоро́дичен: Тя́, Пречи́стая Де́во, не́бо простры́й Госпо́дь и зе́млю основа́вый, не́бо земно́е на́м яви́л е́сть, из Тебе́ проше́д пло́тию.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Боже́ственнаго Ду́ха я́ве прие́м зарю́, во тьме́ су́щим, я́ко у́тро, показа́лся еси́ све́тло, Со́лнца мы́сленнаго возвеща́я все́м явле́ние.

Нога́ твоя́ ста́ я́вственно в пра́вости, блаже́нне, у Царя́ Пра́ваго же и Блага́го, лику́ющи боголе́пно и ше́ствующи стезю́ Небе́сную.

Сы́на Безнача́льна Бо́жия, вся́ творя́щаго Боже́ственною вла́стию, неле́стна Тайноучи́теля, зна́ния и́стины тя́ науча́юща, име́л еси́, Иа́кове.

Богоро́дичен: Мари́е, все́х наде́ждо на Тя́ наде́ющихся, ро́ждши Сло́во, воплоще́нное на́с ра́ди, разли́чных мя́ напа́стей и бе́д, Пречи́стая, изба́ви.

Седа́лен, гла́с 8.

Му́дрость и́стинно учи́теля име́в, тя́ науча́ющую су́щим па́че ума́, му́дрость объюро́дил еси́ е́ллинскую, богодухнове́нне; и язы́ком бы́л еси́ свети́льник Боже́ственный, благоче́стия словесы́ направля́я безу́мныя. Те́м изба́вленнии тобо́ю от пре́лести, досто́йно пое́м тя́ и ве́рно ублажа́ем, богоглаго́ливе Иа́кове: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Со́лнца о́блаче разу́мнаго, Боже́ственнаго Све́та Свети́льниче златокова́нный, Нескве́рная, Небла́зная, Всенепоро́чная Влады́чице, омраче́нную ду́шу мою́ ослепле́нием страсте́й безстра́стия заре́ю просвети́, молю́ся; и оскверне́нное мое́ се́рдце омы́й пото́ки умиле́ния, покая́ния же слеза́ми, и от тиме́ния мя́ очи́сти де́л мои́х, да любо́вию зову́ Ти́: Богоро́дице Присноде́во, моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние пода́ти ми́, Тебе́ бо име́ю наде́жду, ра́б Тво́й.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, Честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Са́м тя́ Госпо́дь Еди́н Святы́й честно́му ли́ку ученико́в, блаже́нне, сочета́, честно́е и све́тлое жития́ твоего́ прови́девый.

Чуде́с испо́лнен Боже́ственнаго Ду́ха бы́в, богопропове́дниче, чудотвори́ши бо, неду́ги отгоня́я, и лука́вства духо́в челове́ки свободи́л еси́.

Боже́ственное сия́ние, наше́дшее се́рдцу твоему́, блаже́нне, богосве́тло сие́ соде́ла и прия́тно па́че ума́ дарова́ний сотвори́.

Богоро́дичен: Боже́ственным Твои́м Рождество́м, Де́во Всечи́стая, а́нгельстии чи́ни и земны́х собо́ри совокупи́шася; Миронача́льника бо Христа́ и Спа́са все́х родила́ еси́.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, И́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Со́лнцу, блаже́нне, у́мному собесе́дник бы́в, лучи́ ты́ отту́ду прие́мля, е́же по существу́ пе́рвый То́й е́сть, вторы́й по благода́ти бы́л еси́, сла́вне.

У́м чисте́йший име́в, све́тло же и чи́сто се́рдце ты́ стяжа́в, вопло́щшагося Бо́га ви́дел еси́, непостижи́маго ра́зумом.

Уступа́ет ти́, учениче́, вся́ко проро́чество, и вся́ко законоположе́ние, пребога́те; те́ми бо дре́вле Пропове́даемаго самови́дно сподо́бился еси́, блаже́нне, ви́дети.

Богоро́дичен: Се́, Де́во, проро́чески име́ла еси́ во чре́ве Твое́м, Су́щаго над все́ми Влады́ку и Го́спода, и неизрече́нно Сего́, Чи́стая, родила́ еси́, Де́во, по Рождестве́ нетле́нна пребы́вши.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Но́ги твоя́ кра́сныя ми́р неле́стно я́ко благовеству́юще, ми́р су́що преесте́ственный, и у́м преиму́щий, учениче́ Христо́в всече́стне.

Разуме́ти та́инство и пропове́дати стра́шное Бо́жия воплоще́ния сподо́бился еси́, Иа́кове, перводе́льныя лучи́ прие́мый от Самаго́ Высоча́йшаго, приснопа́мятне.

Неизрече́ннаго све́та сия́я све́тлостьми досто́йно, верхо́вный Христо́в апо́столе, приле́жно моли́ся о творя́щих па́мять твою́, сла́вне, пречестну́ю.

Богоро́дичен: Все́ми влады́чествующа тва́рьми я́ко Бо́га Блага́го ро́ждши, согреше́ний мои́х, Пречи́стая, стру́пы до конца́ потреби́, благоутро́бна содева́ющи Ро́ждшагося из Тебе́.

Конда́к, гла́с 2.

Тве́рдо му́дрости догма́ты в ду́ши благочести́вых вложи́вшаго похвала́ми да ублажи́м я́ко Боговеща́теля вси́ Иа́кова: Престо́лу бо сла́вы Влады́чню предстоя́ и со все́ми А́нгелы ра́дуется, моля́ непреста́нно о все́х на́с.

Я́ко учени́к Христо́в и дру́г Невеще́ственным лико́м спребыва́яй при́сно, и, Све́том озаря́емь невече́рняго светодая́ния, ума́ моего́ тьму́ разреши́, всеблаже́нне: я́ко да твою́ светоно́сную па́мять воспою́, ю́же пое́т вся́ тва́рь, благоче́стно пра́зднующи дне́сь; все́х бо ве́рных наста́вник и свети́льник бы́л еси́, Иа́кове, моля́ непреста́нно о все́х на́с.

Ирмо́с: О́троцы в Вавило́не, пе́щнаго пла́мене не убоя́шася, но посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Све́тлостьми и сия́ньми Ду́ха просвеще́ннаго, язы́к мно́жество се́мя Боже́ственное тя́ имену́ет, зову́ще: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Му́дростию укра́шен богодарова́нною ти́ разори́л еси́ мирску́ю му́дрость, богому́дренно зовы́й, апо́столе: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Во всю́ зе́млю изы́де веща́ние твое́, апо́столе Иа́кове, е́же возвести́л еси́, я́ко гро́м, все́м страна́м, прему́дре, Воплоще́нное Сло́во досто́йно пропове́дая.

Богоро́дичен: Святы́х святе́йши, Де́во Ма́ти, Ты́ была́ еси́, я́ко ро́ждши Бо́га несказа́нно, Его́же воспева́юще, непреста́нно зове́м: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Ирмо́с: За зако́ны оте́ческия блаже́ннии в Вавило́не ю́ноши, предбе́дствующе, царю́ющаго оплева́ша повеле́ние безу́мное и, совоку́плени и́мже, не свари́шася огне́м, Держа́вствующему досто́йную воспева́ху пе́снь: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Священноучени́к, Небе́сным науче́н и́стинно, блаже́нне, та́инством, проше́л еси́ всю́ вселе́нную, апо́столе, пропове́дая велегла́сно сло́во ве́ры Христо́вы и науча́я неизрече́нною благода́тию: Го́спода воспева́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Бога́т бы́л еси́ и блаже́н, сподо́блен вся́каго блаже́нства, я́ко собесе́дник и сообита́тель бы́в Влады́це, и коне́чное и́стинно жре́бием до́бре обога́щся, и Сло́ву, свеселя́ся, воспева́ше: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

За ми́р моли́твенник изя́щнейший ко Спа́су ста́ни, блаже́нне апо́столе, прося́ свы́ше бога́тнаго ми́ра Це́рквам, и хва́лящим тя́ ве́рно прегреше́ний оставле́ние, и душа́м спасе́ние, вопию́щим: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Ты́ спасе́ния все́м Хода́таица, Богома́ти, яви́лася еси́, Еди́на Всепе́тая, Спа́са ро́ждши Бо́жия, Бо́га Сло́ва, изба́вльшаго на́с дре́вния кля́твы и благослове́ние дарова́вшаго ве́рою зову́щим: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ирмо́с: Не рыда́й Мене́, Ма́ти, зря́щи во гро́бе, Его́же во чре́ве без се́мене зачала́ еси́, Сы́на: воста́ну бо, и просла́влюся, и вознесу́ со сла́вою непреста́нно я́ко Бо́г ве́рою и любо́вию Тя́ велича́ющия.

Яви́лся еси́ ми́ру, я́коже мо́лния претека́я, во тьме́ дре́вле и се́ни неве́дения седя́щия, влеки́й ко Све́ту незаходи́мому Вопло́щшагося Единоро́днаго Сы́на, Его́же самови́дец и де́йственный слуга́ бы́л еси́, блаже́нне; Его́же велича́ем.

Бу́рное, блаже́нне, от небесе́ носи́мое дыха́ние прие́м и язы́ком огнедохнове́нным обога́щся, пожига́еши, я́ко те́рние, безбо́жную мирску́ю му́дрость, свеща́тельными заря́ми пропове́дания Христо́ва сия́я и мра́к разоря́я, Богоблаже́нне.

Приими́, Богогла́се апо́столе Иа́кове, моле́бную пе́снь, ю́же ти́ прино́сим, твою́ пра́зднующе пречестну́ю и пресве́тлую па́мять; изба́ви от грехо́в рабы́ твоя́, верхо́вный Христо́в апо́столе, приле́жно моля́ся, да досто́йно тя́ велича́ем.

Богоро́дичен: Я́ко неискусому́жно во чре́ве Твое́м прие́мши Сло́во, пребыла́ еси́ Нетле́нна, Пречи́стая Де́во, и ро́ждши на́м Емману́ила, су́щаго вку́пе Бо́га и Челове́ка. Сего́ сугу́ба естество́м ве́дуще, Тя́ велича́ем.

Не я́ко сы́на Алфе́ева, но я́ко ученика́ Сло́ва, разуме́ем тя́, Иа́кове, апо́столов сла́во: и́бо Боже́ственное сия́ние я́вственно прия́л еси́ и благода́ть чуде́с отгоня́ти неду́ги от челове́к, ве́рою соверша́ющих всесвяще́нную па́мять твою́.

Богоро́дичен: Я́ко иму́щи благоутро́бие и ми́лость вели́кую, Богоро́дице Де́во, при́зри, Пренепоро́чная, на мое́ смире́ние и стра́стную бу́рю и печа́лей нахожде́ние разжени́, Чи́стая, и огня́ гее́нскаго изба́ви мя́ Твои́ми моли́твами.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ по сꙋ́хꙋ пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль по бе́зднѣ стопа́ми, гони́телѧ фараѡ́на ви́дѧ потоплѧ́ема, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь, пои́мъ, вопїѧ́ше.

Рꙋ́кꙋ мѝ, да́ждь бг҃ови́дче и҆ ᲂу҆ч҃ничѐ хрⷭ҇то́въ і҆а́кѡве, честны́й тво́й пра́здникъ похвали́ти ᲂу҆стреми́вшꙋсѧ, и҆ свѣ́тъ се́рдцꙋ моемꙋ̀ твои́ми моли́твами возсїѧ́й.

Стрꙋѧ́ми бжⷭ҇твенныѧ мꙋ́дрости напое́нъ, рѣка̀ и҆сте́клъ, є҆сѝ ѿ раѧ̀ сла́дости, и҆ земно́е лицѐ тече́ньми благоче́стїѧ и҆́стиннѡ ꙗ҆́вѣ напои́лъ є҆сѝ.

Свѧще́ннѣйшемꙋ ли́кꙋ ᲂу҆ч҃ни̑къ хрⷭ҇то́выхъ счета́лсѧ є҆сѝ і҆а́кѡве, и҆сполнѧ́ѧ число̀ двонадесѧ́тныхъ: съ ни́миже влⷣцѣ предстоѧ̀, на́съ помина́й.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀, пречⷭ҇таѧ дв҃о, нб҃о простры́й гдⷭ҇ь, и҆ зе́млю ѡ҆снова́вый, не́бо земно́е на́мъ ꙗ҆ви́лъ є҆́сть, и҆зъ тебє̀ проше́дъ пло́тїю.

І҆рмо́съ: Нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже ты̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, вознесы́й ро́гъ вѣ́рныхъ твои́хъ, бл҃же, и҆ ᲂу҆тверди́вый на́съ на ка́мени и҆сповѣ́данїѧ твоегѡ̀.

Бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а ꙗ҆́вѣ прїе́мъ зарю̀, во тмѣ̀ сꙋ́щымъ ꙗ҆́кѡ ᲂу҆́тро показа́лсѧ є҆сѝ свѣ́тло, сл҃нца мы́сленнагѡ возвѣща́ѧ всѣ̑мъ ꙗ҆вле́нїе.

Нога̀ твоѧ̀ ста̀ ꙗ҆́вственнѡ въ пра́вости, бл҃же́нне, ᲂу҆ цр҃ѧ̀ пра́вагѡ же и҆ бл҃га́гѡ ликꙋ́ющи бг҃олѣ́пнѡ, и҆ ше́ствꙋющи стезю̀ нбⷭ҇нꙋю.

Сн҃а безнача́льна бж҃їѧ, всѧ̑ творѧ́щаго бжⷭ҇твенною вла́стїю, неле́стна тайноꙋчи́телѧ, зна́нїѧ и҆́стины тѧ̀ наꙋча́юща и҆мѣ́лъ є҆сѝ і҆а́кѡве.

Бг҃оро́диченъ: Марі́е, всѣ́хъ наде́ждо на тѧ̀ надѣ́ющихсѧ, ро́ждши сло́во воплоще́нное на́съ ра́ди, разли́чныхъ мѧ̀ напа́стей и҆ бѣ́дъ пречⷭ҇таѧ, и҆зба́ви.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Мꙋ́дрость и҆́стиннѡ ᲂу҆ч҃телѧ и҆мѣ́въ, тѧ̀ наꙋча́ющꙋю сꙋ́щымъ па́че ᲂу҆ма̀, мꙋ́дрость ѡ҆б̾юро́дилъ є҆сѝ є҆́ллинскꙋю, бг҃одꙋхнове́нне: и҆ ꙗ҆зы́кѡмъ бы́лъ є҆сѝ свѣти́льникъ бжⷭ҇твенный, благоче́стїѧ словесы̀ направлѧ́ѧ безꙋ̑мныѧ. тѣ́мъ и҆зба́вленнїи тобо́ю ѿ пре́лести, досто́йнѡ пое́мъ тѧ̀, и҆ вѣ́рнѡ ᲂу҆блажа́емъ, бг҃оглаго́ливе і҆а́кѡве: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе пода́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Сл҃нца ѻ҆́блаче разꙋ́мнагѡ, бжⷭ҇твеннагѡ свѣ́та свѣти́льниче златокова́нный, нескве́рнаѧ, небла́знаѧ, всенепоро́чнаѧ влⷣчце, ѡ҆мраче́ннꙋю дꙋ́шꙋ мою̀ ѡ҆слѣпле́нїемъ страсте́й, безстра́стїѧ заре́ю просвѣтѝ, молю́сѧ: и҆ ѡ҆скверне́нное моѐ се́рдце ѡ҆мы́й потѡ́ки ᲂу҆миле́нїѧ, покаѧ́нїѧ же слеза́ми, и҆ ѿ тимѣ́нїѧ мѧ̀ ѡ҆чи́сти дѣ́лъ мои́хъ, да любо́вїю зовꙋ́ ти: бцⷣе приснодв҃о, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе пода́ти мѝ, тебе́ бо и҆мѣ́ю наде́ждꙋ ра́бъ тво́й.

І҆рмо́съ: Хрⷭ҇то́съ, моѧ̀ си́ла, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, честна́ѧ цр҃ковь бг҃олѣ́пнѡ пое́тъ, взыва́ющи ѿ смы́сла чи́ста, ѡ҆ гдⷭ҇ѣ пра́зднꙋющи.

Са́мъ тѧ̀ гдⷭ҇ь є҆ди́нъ ст҃ы́й, честно́мꙋ ли́кꙋ ᲂу҆ч҃никѡ́въ, блаже́нне, сочета̀, честно́е и҆ свѣ́тлое житїѧ̀ твоегѡ̀ прови́дѣвый.

Чꙋде́съ и҆спо́лненъ бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а бы́въ бг҃опроповѣ́дниче, чꙋдотвори́ши бо недꙋ́ги ѿгонѧ́ѧ, и҆ лꙋка́вства дꙋхѡ́въ человѣ́ки свободи́лъ є҆сѝ.

Бжⷭ҇твенное сїѧ́нїе наше́дшее се́рдцꙋ твоемꙋ̀, бл҃же́нне, бг҃освѣ́тло сїѐ содѣ́ла, и҆ прїѧ́тно па́че ᲂу҆ма̀ дарова́нїй сотворѝ.

Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннымъ твои́мъ ржⷭ҇тво́мъ, дв҃о, всечⷭ҇таѧ а҆́гг҃льстїи чи́ни, и҆ земны́хъ собо́ри совокꙋпи́шасѧ: миронача́льника бо, хрⷭ҇та̀, и҆ сп҃са всѣ́хъ родила̀ є҆сѝ.

І҆рмо́съ: Бж҃їимъ свѣ́томъ твои́мъ, бл҃же, ᲂу҆́тренюющихъ тѝ дꙋ́шы любо́вїю ѡ҆зарѝ, молю́сѧ, тѧ̀ вѣ́дѣти, сло́ве бж҃їй, и҆́стиннаго бг҃а, ѿ мра́ка грѣхо́внагѡ взыва́юща.

Сл҃нцꙋ, бл҃же́нне, ᲂу҆́мномꙋ, собесѣ́дникъ бы́въ, лꙋчы̀ ты̀ ѿтꙋ́дꙋ прїе́млѧ, є҆́же по сꙋществꙋ̀ пе́рвый то́й є҆́сть, вторы́й по благода́ти бы́лъ є҆сѝ, сла́вне.

Оу҆́мъ чистѣ́йшїй и҆мѣ́въ, свѣ́тло же и҆ чи́сто се́рдце ты̀ стѧжа́въ, вопло́щшагосѧ бг҃а ви́дѣлъ є҆сѝ, непостижи́маго ра́зꙋмомъ.

Оу҆стꙋпа́етъ тѝ, ᲂу҆ч҃ничѐ, всѧ́ко прⷪ҇ро́чество, и҆ всѧ́ко законоположе́нїе, пребога́те: тѣ́ми бо дре́вле проповѣ́даемаго, самови́днѡ сподо́билсѧ є҆сѝ, блаже́нне, ви́дѣти.

Бг҃оро́диченъ: Сѐ, дв҃о, прⷪ҇ро́чески и҆мѣ́ла є҆сѝ во чре́вѣ твое́мъ, сꙋ́щаго надъ всѣ́ми влⷣкꙋ и҆ гдⷭ҇а, и҆ неизрече́ннѡ сего̀, чⷭ҇таѧ, родила̀ є҆сѝ, дв҃а по ржⷭ҇твѣ̀ нетлѣ́нна пребы́вши.

І҆рмо́съ: Жите́йское мо́ре воздвиза́емое зрѧ̀ напа́стей бꙋ́рею, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ твоемꙋ̀ прите́къ, вопїю́ ти: возведѝ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й, многоми́лостиве.

Но́ги твоѧ̑ кра̑сныѧ, ми́ръ неле́стнѡ, ꙗ҆́кѡ благовѣствꙋ́юще ми́ръ сꙋ́щѡ преесте́ственный, и҆ ᲂу҆́мъ преимꙋ́щїй, ᲂу҆ч҃ничѐ хрⷭ҇то́въ всече́стне.

Разꙋмѣ́ти та́инство, и҆ проповѣ́дати стра́шное бж҃їѧ воплоще́нїѧ сподо́билсѧ є҆сѝ, і҆а́кѡве, перводѣ́льныѧ лꙋчы̀ прїе́мый ѿ самагѡ̀ высоча́йшагѡ, приснопа́мѧтне.

Неизрече́ннагѡ свѣ́та сїѧ́ѧ свѣ́тлостьми досто́йнѡ, верхо́вный хрⷭ҇то́въ а҆пⷭ҇ле, прилѣ́жнѡ моли́сѧ ѡ҆ творѧ́щихъ па́мѧть твою̀, сла́вне, пречестнꙋ́ю.

Бг҃оро́диченъ: Всѣ́ми влады́чествꙋюща тва́рьми, ꙗ҆́кѡ бг҃а бл҃га́го ро́ждши, согрѣше́нїй мои́хъ, пречⷭ҇таѧ, стрꙋ́пы до конца̀ потребѝ, бл҃гоꙋтро́бна содѣва́ющи ро́ждшагосѧ и҆зъ тебє̀.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Тве́рдѡ мꙋ́дрости догма́ты въ дꙋ́шы благочести́выхъ вложи́вшаго, похвала́ми да ᲂу҆блажи́мъ, ꙗ҆́кѡ бг҃овѣща́телѧ всѝ і҆а́кѡва: престо́лꙋ бо сла́вы влⷣчню предстоѧ̀, и҆ со всѣ́ми а҆́гг҃лы ра́дꙋетсѧ, молѧ̀ непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

Ꙗ҆́кѡ ᲂу҆ч҃ни́къ хрⷭ҇то́въ и҆ дрꙋ́гъ, невеще́ствєннымъ ликѡ́мъ спребыва́ѧй при́снѡ, и҆ свѣ́томъ ѡ҆зарѧ́емь невече́рнѧгѡ свѣтодаѧ́нїѧ, ᲂу҆ма̀ моегѡ̀ тмꙋ̀ разрѣшѝ, всебл҃же́нне: ꙗ҆́кѡ да твою̀ свѣтоно́снꙋю па́мѧть воспою̀, ю҆́же пое́тъ всѧ̀ тва́рь благоче́стнѡ пра́зднꙋющи дне́сь: всѣ́хъ бо вѣ́рныхъ наста́вникъ и҆ свѣти́льникъ бы́лъ є҆сѝ, і҆а́кѡве, молѧ̀ непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ пе́щнагѡ пла́мене не ᲂу҆боѧ́шасѧ, но посредѣ̀ пла́мене вве́ржени, ѡ҆роша́еми поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Свѣ́тлостьми и҆ сїѧ́ньми дх҃а просвѣще́ннаго, ꙗ҆зы̑къ мно́жество, сѣ́мѧ бжⷭ҇твенное тѧ̀ и҆менꙋ́етъ зовꙋ́щи: бл҃гослове́нъ є҆сѝ гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Мꙋ́дростїю ᲂу҆кра́шенъ бг҃одарова́нною тѝ, разори́лъ є҆сѝ мїрскꙋ́ю мꙋ́дрость, бг҃омꙋ́дреннѡ зовы́й а҆пⷭ҇ле: бл҃гослове́нъ є҆сѝ гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Во всю̀ зе́млю и҆зы́де вѣща́нїе твоѐ, а҆пⷭ҇ле і҆а́кѡве, є҆́же возвѣсти́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ гро́мъ, всѣ̑мъ страна́мъ, премꙋ́дре, воплоще́нное сло́во, досто́йнѡ проповѣ́даѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ст҃ы́хъ ст҃ѣ́йши, дв҃о мт҃и, ты̀ была̀ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ ро́ждши бг҃а несказа́ннѡ, є҆го́же воспѣва́юще, непреста́ннѡ зове́мъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

І҆рмо́съ: За зако́ны ѻ҆ч҃єскїѧ бл҃же́ннїи въ вавѷлѡ́нѣ ю҆́ношы предбѣ́дствꙋюще, царю́ющагѡ ѡ҆плева́ша повелѣ́нїе безꙋ́мное, и҆ совокꙋ́плени, и҆́мже не свари́шасѧ, ѻ҆гне́мъ, держа́вствꙋющемꙋ досто́йнꙋю воспѣва́хꙋ пѣ́снь: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Свѧщенноꙋчени́къ нбⷭ҇нымъ наꙋче́нъ и҆́стиннѡ, бл҃же́нне, та́инствѡмъ, проше́лъ є҆сѝ всю̀ вселе́ннꙋю, а҆пⷭ҇ле, проповѣ́даѧ велегла́снѡ сло́во вѣ́ры хрⷭ҇то́вы, и҆ наꙋча́ѧ неизрече́нною бл҃года́тїю: гдⷭ҇а воспѣва́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Бога́тъ бы́лъ є҆сѝ и҆ бл҃же́нъ, сподо́бленъ всѧ́кагѡ блаже́нства, ꙗ҆́кѡ собесѣ́дникъ и҆ соѻбита́тель бы́въ влⷣцѣ, и҆ коне́чное и҆́стиннѡ жре́бїемъ до́брѣ ѡ҆бога́щсѧ, и҆ сло́вꙋ свеселѧ́сѧ воспѣва́ше: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

За мі́ръ моли́твенникъ и҆зѧ́щнѣйшїй ко сп҃сꙋ ста́ни, бл҃же́нне а҆пⷭ҇ле, просѧ̀ свы́ше бога́тнаго ми́ра цр҃квамъ, и҆ хва́лѧщымъ тѧ̀ вѣ́рнѡ прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе, и҆ дꙋша́мъ спасе́нїе вопїю́щымъ: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Ты̀ спасе́нїѧ всѣ̑мъ хода́таица, бг҃омт҃и, ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, є҆ди́на всепѣ́таѧ, сп҃са ро́ждши бж҃їѧ бг҃а сло́ва, и҆зба́вльшаго на́съ дре́внїѧ клѧ́твы, и҆ бл҃гослове́нїе дарова́вшаго, вѣ́рою зовꙋ́щымъ: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

І҆рмо́съ: Не рыда́й менѐ, мт҃и, зрѧ́щи во гро́бѣ, є҆го́же во чре́вѣ безъ сѣ́мене зачала̀ є҆сѝ сн҃а: воста́нꙋ бо и҆ просла́влюсѧ, и҆ вознесꙋ̀ со сла́вою непреста́ннѡ ꙗ҆́кѡ бг҃ъ, вѣ́рою и҆ любо́вїю тѧ̀ велича́ющыѧ.

Ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ мі́рꙋ ꙗ҆́коже мо́лнїѧ претека́ѧ, во тмѣ̀ дре́вле и҆ сѣ́ни невѣ́дѣнїѧ сѣдѧ́щыѧ, влекі́й ко свѣ́тꙋ незаходи́момꙋ вопло́щшагѡсѧ є҆диноро́днагѡ сн҃а, є҆го́же самови́децъ и҆ дѣ́йственный слꙋга̀ бы́лъ є҆сѝ, блаже́нне: є҆го́же велича́емъ.

Бꙋ́рное, бл҃же́нне, ѿ нб҃сѐ носи́мое дыха́нїе прїе́мъ, и҆ ѧ҆зы́комъ ѻ҆гнедохнове́ннымъ ѡ҆бога́щсѧ, пожига́еши ꙗ҆́кѡ те́рнїе безбо́жнꙋю мїрскꙋ́ю мꙋ́дрость, свѣща́тельными зарѧ́ми проповѣ́данїѧ хрⷭ҇то́ва сїѧ́ѧ, и҆ мра́къ разорѧ́ѧ бг҃облаже́нне.

Прїимѝ, бг҃огла́се а҆пⷭ҇ле і҆а́кѡве, моле́бнꙋю пѣ́снь, ю҆́же тѝ прино́симъ, твою̀ пра́зднꙋюще пречестнꙋ́ю и҆ пресвѣ́тлꙋю па́мѧть: и҆зба́ви ѿ грѣхѡ́въ рабы̑ твоѧ̑, верхо́вный хрⷭ҇то́въ а҆пⷭ҇ле, прилѣ́жнѡ молѧ́сѧ, да досто́йнѡ тѧ̀ велича́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ неискꙋсомꙋ́жнѡ во чре́вѣ твое́мъ прїе́мши сло́во, пребыла̀ є҆сѝ нетлѣ́нна, пречⷭ҇таѧ дв҃о, и҆ ро́ждши на́мъ є҆мманꙋ́ила, сꙋ́щаго вкꙋ́пѣ бг҃а и҆ чл҃вѣ́ка. сего̀ сꙋгꙋ́ба є҆стество́мъ вѣ́дꙋще, тѧ̀ велича́емъ.

Не ꙗ҆́кѡ сы́на а҆лфе́ева, но ꙗ҆́кѡ ᲂу҆ч҃ника̀ сло́ва, разꙋмѣ́емъ тѧ̀, і҆а́кѡве а҆пⷭ҇лѡвъ сла́во: и҆́бо бжⷭ҇твенное сїѧ́нїе ꙗ҆́вственнѡ прїѧ́лъ є҆сѝ, и҆ бл҃года́ть чꙋде́съ, ѿгонѧ́ти недꙋ́ги ѿ человѣ̑къ, вѣ́рою соверша́ющихъ всесвѧще́ннꙋю па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ и҆мꙋ́щи бл҃гоꙋтро́бїе и҆ ми́лость вели́кꙋю, бцⷣе дв҃о, при́зри, пренепоро́чнаѧ, на моѐ смире́нїе, и҆ стра́стнꙋю бꙋ́рю и҆ печа́лей нахождє́нїѧ разженѝ, чⷭ҇таѧ, и҆ ѻ҆гнѧ̀ гее́нскагѡ и҆зба́ви мѧ̀ твои́ми моли́твами.

Брат апо­сто­ла и еван­ге­ли­ста Мат­фея († 60 г.; па­мять 16/29 но­яб­ря), быв­ше­го преж­де мы­та­рем. Был при­зван Са­мим Гос­по­дом в чис­ло 12 апо­сто­лов и вме­сте с про­чи­ми был по­слан на про­по­ведь.

По­сле со­ше­ствия Свя­то­го Ду­ха про­по­ве­до­вал сна­ча­ла в Иудее, за­тем со­пут­ство­вал св. апо­сто­лу Ан­дрею Пер­во­зван­но­му († 62 г.; па­мять 30 но­яб­ря/13 де­каб­ря) в Едес­су. Рас­про­стра­нял еван­гель­ское бла­го­ве­стие в Га­зе, Елев­фе­ро­по­ле и со­пре­дель­ных им ме­стах, от­ту­да от­пра­вил­ся в Еги­пет. Здесь, в го­ро­де Остра­цине (при­мор­ский го­род на гра­ни­це с Па­ле­сти­ной), был рас­пят на кре­сте.

Рекомендуем

С помощью кнопки выберите банковскую карту или Яндекс.Деньги.

©2004-2017 — При использовании материалов ссылка обязательна.

Оценка 4.3 проголосовавших: 23
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here