Мелетий антиохийский молитва

Самое подробное описание: мелетий антиохийский молитва - для наших читателей и подписчиков.

Святой Мелетий, архиепископ Антиохийский

Святой Мелетий, архиепископ Антиохийский, был сначала епископом Севастийским в Армении (ок. 357), а впоследствии был вызван императором Констанцием в Антиохию для защиты от арианской ереси и получил Антиохийскую кафедру.

Святой Мелетий весьма ревностно боролся против арианских заблуждений, и по проискам еретиков три раза был изгоняем с кафедры, так как ариане окружали Констанция и склоняли его на свою сторону. Антиохийский Святитель отличался необыкновенной кротостью, неустанно прививал своей пастве добродетели и благие нравы, полагая, что на подобной ниве легче взойдут семена истинного вероучения.

Святой Мелетий рукоположил во диаконы будущего святителя Василия Великого. Тем же святителем Мелетием был крещен и возрастал при нем и другой величайший светильник Православия – святой Иоанн Златоуст, который впоследствии написал своему архипастырю похвальное слово.

После Констанция престол занял Юлиан Отступник, и святой был снова изгнан, ему пришлось скрываться в тайных убежищах. Возвращенный императором Иовианом в 363 году, святой Мелетий написал Богословский трактат “Изложение веры”, который способствовал обращению к Православию многих ариан.

В 381 году, при императоре Феодосии Великом (379 – 395), состоялся II Вселенский Собор. В 380 году святитель отправился на II Вселенский Собор в Константинополь и был его председателем. Перед началом Собора святой Мелетий поднял руку и показал три перста, потом соединил два перста, а один пригнул и, благословив народ, провозгласил: “Три ипостаси разумеем, о едином же существе беседуем”, при этом .Святителя осенил огонь, словно молния. Во время этого Собора святитель Мелетий отошел ко Господу. Святой Григорий Нисский почтил память почившего похвальным словом.

Сохранились беседа святого Мелетия о единосущии Сына Божия с Богом Отцом и его письмо к императору Иовиану об исповедании Святой Троицы. Мощи святого Мелетия были перенесены из Константинополя в Антиохию.

Житие святого отца нашего Мелетия, архиепископа Антиохийского.

Святой Мелетий был сначала епископом Севастийским в Армении1, но потом следующим образом был возведен на архиепископский престол в Антиохии. Архиепископ Антиохийский Евдоксий2, последователь арианского заблуждения, прельщаемый богатством константинопольского престола, захотел перейти туда, так как занимавший перед тем место архипастыря в Константинополе злочестивый еретик Македоний3 был извержен, а в царство Констанция4, сына Константина Великого, церковь Константинопольская изобиловала многими сокровищами и была гораздо богаче антиохийской и других церквей; посему Евдоксий, пренебрегая престолом антиохийским, начал домогаться престола константинопольского. Узнав о происках своего архиепископа, жители Антиохии сильно обиделись на Евдоксия, негодуя на него за то, что он презирает свою церковь, и потому изгнали его. Отправившись в Константинополь, Евдоксий получил там престол5; а жители Антиохии, собрав собор, совещались все вместе, кого бы выбрать на место Евдоксия; на этом соборе большую часть присутствующих составляли арияне, которые были тогда в большой силе; число же православных было невелико; к тому же их презирали и называли евстафианами, по имени святого Евстафия6, который в бытность свою архиепископом Антиохийским потерпел изгнание за православную веру. На устах всех присутствующих на том соборе было имя святого Мелетия, все хотели иметь его у себя архиепископом, но особенно желали того ариане: ибо они считали его своим единомышленником и надеялись, что он и евстафиан склонит к их мудрованию и всю Антиохию научит арианскому заблуждению. Итак, на собор общим голосом Мелетий был избран на архиепископскую кафедру; соборное постановление все подтвердили подписью своих рук и отдали его на сохранение бывшему на том соборе святому Евсевию, епископу Самосатскому7, мужу православному. Затем послали свою просьбу к святому Мелетию вместе с царской грамотой, и с великой честью при большом стечении народа привели его в Антиохию; прибытие в город этого святого мужа епископ Феодорит8 описывает так: “Когда призванный царем великий Мелетий приближался к Антиохии, ему вышли навстречу все, кто носил сан священника, церковнослужители и все граждане: здесь были и иудеи и неверующие, все желали одного – увидеть славнейшего Мелетия”.

Так описывает это событие Феодорит. Итак, святой Мелетий был возведен на архиепископский престол в Антиохии, ибо был он муж достойный того, премудрый и исполненный святости; о нем свидетельствует и святой Епифаний9, живший тогда же. Осыпая его похвалами, о нем так он пишет: “В великом почтении у нас тот муж (святой Мелетий), везде о нем идет добрая слава; в жизни своей он постоянен, честен, обычаи его достохвальны; народ любит его за непорочную жизнь; все весьма удивляются ему”.

Так отзывается о Мелетии святой Епифаний. Насколько любил его народ, это видно из того, что при его посвящении каждый старался пригласить его к своему дому, желая, чтобы прибытие святого дало ему благословение.

Святой Евсевий, епископ Самосатский, видя, что в Антиохийской церкви происходит такое волнение от еретиков, которые изгнали неповинного своего епископа святого Мелетия, сожалел об этом весьма сильно. Встав, он вышел из Антиохии, не сообщая никому о том, и отправился в свой город. Узнав об уходе Евсевия, ариане вспомнили, что у него находится на сохранении грамота на архиепископство святого Мелетия, составленная и подписанная всем собором: они боялись, как бы святой Евсевий не стал обличать их когда-либо на соборе, что они сами себе единогласно выбрали архиепископа, а потом сами же и изгнали его: посему они упросили царя, который был тогда в Антиохии, чтобы он повелел послать за Евсевием и взять у него грамоту.

Царь тотчас же послал за Евсевием всадника, с тем чтобы он как можно скорее настиг епископа. Когда посланный настиг Евсевия и передал ему царское повеление, святой епископ отвечал: “Я не могу теперь отдать грамоты, а отдам ее только тогда, когда все вверившие мне ее соберутся опять вместе”.

Так посланный вернулся к царю, не добившись ничего. Тогда царь сильно разгневался и, написав послание, отправил его к святому Евсевию; в этом послании было сказано, что, если Евсевий не отдаст грамоты, ему отсекут правую руку. Царь написал так для того, чтобы только устрашить святого, приводить же свою угрозу в исполнение он запретил посланному. Когда царский посол вторично прибыл к святому епископу и вручил ему грозное послание, Евсевий, прочитав его, простер обе свои руки со словами: “Вы можете отсечь не только одну правую руку, но даже и левую, но грамоты я не отдам, ибо она явно обличает злобу и беззаконие ариан”.

Снова пришлось возвратиться послу ни с чем. Услышав такой ответ святого, царь весьма удивился неустрашимому мужеству и неизменному постоянству Евсевия и впоследствии пред многими отзывался о нем с великими похвалами.

В то время собрался поместный собор в Антиохии, собранный святым Мелетием и Евсевием Самосатским. На нем ариане исповедали единосущие Сына с Отцом и признали правой веру, утвержденную на 1 Вселенском Соборе в Никее; но это их исповедание было неискренне и ложно, ибо когда вскоре после этого умер царь Иовиан и на престол вступил Валент14, еретики ясно доказали, что они не отстали от своего зловерия; они обратили в свое заблуждение даже и царя через жену его Домникию. Тогда снова стали гнать церковь православных, снова стали изгонять ее пастырей: этот нечестивый царь Валент пробыл долгое время в Антиохии, утверждая там и насаждая ересь арианскую; наущаемый еретиками, он изгнал и святейшего архиепископа Мелетия; и находился в изгнании святой до самой смерти Валента.

Услышав эти слова, преподобный Симеон принял этот совет; он снял оковы и связал себя свободной своей волей, чтобы быть добровольным узником Иисуса Христа.

Так святой Мелетий всех удивил, посрамил еретиков, а православных укрепил в вере православной: утвердил он также и святого Григория Богослова на патриаршеском Константинопольском престоле. Вскоре после сего, когда собор еще не состоялся и еще не все епископы съехались в Константинополь, святой Мелетий мало поболел, мирно предал Господу свою душу20, повергнув царя, архиереев и весь православный народ в сильную скорбь. Все с честью погребли сего славного архипастыря, и перенесли в Антиохию: здесь его честное тело положено было близ священномученика Вавилы на защищение города во славу Христа Бога нашего, со Отцом и Святым Духом славимого во веки. Аминь.

Духовнаго твоего дерзновения убоявся, отступник бегает Македоний: молитвенное же служение совершающе твои раби, любовию притекаем, ангелом собеседниче Мелетие, огненный мечу Христа Бога нашего, вся безбожныя закалаяй. Воспеваем тя светильника, просветившаго вся.

1 Севастия Армянская – на северо-востоке Малой Азии.

2 Евдоксий занимал патриаршую кафедру в Антиохии с 357 по 358 г.

3 Македоний I, патриарх Константинопольский, занимал патриаршую кафедру в 341 г.; потом как еретик был низвержен, но несколько раз захватывал в свои руки патриаршую власть до 360 г. Македоний нечестиво учил о Святом Духе, что Он вот служебная тварь, не имеющая участия в Божестве и славе Отца и Сына.

4 Император Констанций царствовал с 337 по 361 г.

5 Евдоксий патриаршествовал в Константинополе с 360 по 370 г.

6 Святой Евстафий патриаршествовал в Антиохии с 323 по 331 г.

7 Святой священномученик Евсевий, епископ Самосатский, мученически скончался около 380 г. Память его совершается 22 июня.

8 Феодорит, епископ Кипрский, – один из замечательнейших учителей Церкви и знаменитый церковный историк V века. Вышеозначенное событие описано им в его церковной истории.

9 Святой Епифаний, архиепископ Кипрский, – известный церковный писатель III в. Скончался в403 г. Память его 22 мая.

10 Савеллий неправильно учил о таинстве Пресвятой Троицы, утверждая, что Бог есть одно Лицо: как Отец – Он на небе, как Сын – на земле, как Святой Дух – в тварях.

11 Юлиан Отступник царствовал с 361 по 363 г.

12 Память святого Вавилы, епископа Антиохийского, совершается 4 сентября.

13 Иовиан царствовал с 363 по 364 г.

14 Валент царствовал с 364 по 378 г.

15 Грациан царствовал с 383 по 392 г.

16 Флавиан патриаршествовал с 381 по 404 г.

17 Разумеется святой Симеон, первый столпник, память которого празднуется Церковью 1 сентября.

18 Феодосий Великий воцарился в 379 г. и царствовал до 395 г.

19 В 881 г. На этом соборе осуждена была ересь Македония, и Никейский Символ веры был дополнен и закончен новыми пятью членами Символа.

20 Святой Мелетий, патриарх Антиохийский, скончался в 381 г. во время II Вселенского Собора. Святой Григорий Нисский, пред лицом собора, почтил память святого Мелетия похвальным словом, а святой Златоуст то же сделал по вступлении своем в сан священства. От святого Мелетия сохранилась беседа, трактующая, главным образом, об единосущии Сына Божия с Богом Отцом и письмо к императору Иовиану, представляющее его исповедание Святой Троицы. Мощи святого Мелетия были перенесены из Константинополя в Антиохию.

12 февраля, все даты указаны по старому стилю

Житие святого отца нашего Мелетия, архиепископа Антиохийского

Житие святого отца нашего Алексия, митрополита Московского и всея России чудотворца

Житие преподобной Марии, подвизавшейся в мужском образе под именем Марина, и отца ее преподобного Евгения

Память святого Антония, патриарха Константинопольского

Другие Святые угодники:

Собор вселенских учителей Василия Великого, Григория Богослова и Иоанна Златоустого. 30 января.

Память святого священномученика Александра иерея. 15 марта.

Память преподобного Георгия Исповедника, митрополита Митиленского. 7 апреля.

Память преподобного Евфросина, Псковского чудотворца. 15 мая.

Память святого апостола Алфея. 26 мая.

Страдание святой преподобномученицы Феодосии. 29 мая.

Житие святого Ефрема, патриарха Антиохийского. 8 июня.

Житие святого пророка Иезекииля. 21 июля.

Житие святого Апостола и Евангелиста Иоанна Богослова. 26 сентября.

Житие Аврамия Затворника и блаженной Марии. 29 октября.

Память святых мучениц Кириены и Иулиании. 1 ноября.

Житие преподобного Никона Сухого, Печерского. 11 декабря.

Страдание святыx мучеников Австратия, Авксентия Мардария и Ореста. 13 декабря.

Житие святого Даниила, архиепископа Сербского. 20 декабря.

Память преподобного Николая монаха. 24 декабря.

Православные информеры для сайтов и блогов

Все Святые угодники .

Канон святителю Мелетию Антиохийскому

Припев: Святи́телю, о́тче Меле́тие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 25 февраля (12 февраля ст. ст.)

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Светода́вцу предстоя́ ве́сь све́тел, све́том ра́зума омраче́нное о́ко души́ моея́ просвети́ и мглу́ отжени́ страсте́й твои́ми моли́твами, я́ко святи́тель бо, преподо́бне, и́маши дерзнове́ние, Меле́тие.

В не́дрех Отца́ седя́й, Соприсносу́щное и Соесте́ственное Сло́во ро́ждшему, пропове́дника Своего́ Божества́ поставля́ет еди́н, я́ко апо́столом единонра́вна тя́ ны́не, о богоявле́нне Меле́тие!

Боже́ственным просвети́вся сия́нием, от Безнача́льнаго Отца́ единоро́дна Сло́ва, несозда́нна, ве́чна, богосло́вил еси́, преподо́бне, А́риевы же побо́рники единомы́сленныя разгна́л еси́, боже́ственным всеору́жием огражда́емь.

Богоро́дичен: Воплоще́ннаго, Пресвята́я, родила́ еси́, пре́жде безпло́тнаго, Богонача́льнаго Сло́ва: Еди́на бо от ве́ка луча́ми чистоты́, де́вства же добро́тою и всенепоро́чными дарова́нии была́ еси́ досто́йна, Всенепоро́чная.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Тверде́йшу ду́шу адама́нта име́я, гнило́е ересе́й мне́ние ты́, уче́ньми благоче́стия просве́щься, всеблаже́нне, оплева́л еси́. Те́мже, ве́рнии, тя́ вси́ пе́сньми, богому́дре, почита́ем.

Уподо́бився доброде́тельми Христо́вым апо́столом, о́нех вла́сть и престо́л насле́довал еси́ я́вственно, Меле́тие всесла́вне, правосла́вия сто́лп и благоче́стия побо́рниче бы́в.

Всыновле́н Бо́гу, и́же от Бо́га Бо́га Сло́ва не низве́л еси́ в тва́рь безу́мно, но просла́вил еси́, Отцу́ Собезнача́льна и Сопресто́льна, Соде́теля и Зижди́теля все́х веко́в, богоприя́тне.

Богоро́дичен: В Твою́ святу́ю Бо́г утро́бу всели́вся, воплоти́ся, я́коже ве́сть, Богома́ти, и спасе́ на́с живоно́сными Свои́ми страстьми́, те́мже Тя́ спасе́ния две́рь, Де́во, зна́ем.

Седа́лен, гла́с 8.

Поучи́вся де́нь же и но́щь в зако́не Госпо́дни, о́тче му́дре, я́ко дре́во плодови́то, на вода́х духо́вных насажде́но, яви́лся еси́, те́мже, свяще́нствовав Бо́гу непоро́чно, А́риева хуле́ния и Саве́ллиева злосла́внаго нра́ва я́ве возгнуша́вся, правосла́вною мы́слию, святи́телю Меле́тие, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Плотски́м неду́гом многови́дным и душе́вным страсте́м многообра́зным исцеле́ние обре́т Тобо́ю, Пренепоро́чная, печа́лем же разреше́ние, беда́м и ско́рбем премене́ние гото́во и ско́ро избавле́ние, ве́рою несомне́нною и те́плым се́рдцем испове́даю Твоя́ ми́лости, Влады́чице, сыно́м же челове́ческим мно́гая Твоя́ чудеса́, и молю́ся, кро́вом кри́л Твои́х при́сно соблюсти́ и сохрани́ти мя́ всегда́.

Крестобогоро́дичен: А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Я́вственно, священнотаи́нниче, преизя́ществовав, Петра́ престо́л насле́довал еси́ верхо́внаго, от Христа́ рукоположе́ннаго, его́же и нра́ву поревнова́в, Сы́на Бо́га жива́го Спа́са просла́вил еси́, уче́нием о́наго после́дуя.

Всеразли́чными укра́шен дарова́ньми, единонача́лия пропове́дник бы́л еси́, во Отце́ и Единоро́днем Сло́ве познава́емаго и Боже́ственнем Ду́се, всему́дре, Еди́ницу у́бо Существо́м, в Тре́х Ли́цех су́щу, научи́л еси́, преподо́бне.

Воспита́вся добро́тами, богоуче́нне, и заре́ю тоя́ вообража́емь, и просвети́вся Боже́ственными блиста́ньми по прича́стию, Це́ркви све́т вторы́й бы́л еси́, богоявле́нне, просвеще́ние благоче́стия явля́я ве́рою притека́ющим.

Богоро́дичен: Да о́браз, погребе́нный страстьми́, взы́щеши бога́тством бла́гости, в Деви́ческую всели́лся еси́ утро́бу и из нея́же Ты́, Прему́дрость Бо́жия, хра́м созда́л еси́, и́мже по́жил еси́ с челове́ки, Ще́дре, и спа́сл еси́ ми́ра концы́.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́, окая́ннаго, но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Жиру́ющей безме́стно вся́кой е́реси, злоде́монстей, превше́л еси́, о́тче, благоро́дием души́, и све́тлостию, и всесвяты́м нра́вом, и тве́рдым благоче́стием, богоявле́нне преблаже́нне Меле́тие.

Вся́ким усе́рдием А́риевы единому́дренники отвраща́я, правосла́вною ве́рою, богоно́се, держа́ву утверди́л еси́ в Тро́ице Еди́наго Бо́га на́м пропове́дуя, всеблаже́нне о́тче Меле́тие.

Пребоже́ственныя Тро́ицы таи́нник бы́л еси́ всеи́стиннейший, Отцу́ Сло́во Единосу́щно честву́я и сопресто́льно и Боже́ственный Ду́х, единоесте́ствен Отцу́ и Сло́ву, всечестны́й о́тче Меле́тие.

Богоро́дичен: Во́инства вы́шних, Всечи́стая, си́л Тя́ ублажа́ют, ро́дове же вси́ челове́честии досто́йно сла́вят, Тебе́ бо ра́ди еди́ныя, су́щи на земли́, с небе́сными совоку́пльшеся, пою́т, Де́во, Рождество́ Твое́.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Изсуши́л еси́ пото́ки, богому́дре, ерети́ческия, отве́рзл же еси́ исто́чники догма́тов пра́вости, непобеди́мь побо́рник правосла́вия бы́в, богоблаже́нне.

Изсуши́в му́тный А́риев то́к и безбо́жный, напои́л еси́ бога́тно благода́тными вода́ми ве́рных собо́ры и церко́вное благоле́пие украси́л еси́.

Живы́й подо́бно боже́ственными начина́ньми, бы́л еси́ пресве́тел, о́тче, де́латель, неукло́нно забра́ло благоче́стия и па́стырей наста́вник.

Богоро́дичен: Просвеща́ют ду́ши правосла́вно пою́щих Тя́ рече́ния проро́ческая, Твое́ провозвеща́юще пречи́стое зача́тие и е́же вы́ше сло́ва, Богоневе́сто, Твое́ Рождество́.

Конда́к, гла́с 6:

Духо́внаго твоего́ дерзнове́ния убоя́вся, отсту́пник бе́гает Македо́ний, моли́твенное же служе́ние соверша́юще, твои́ раби́, любо́вию притека́ем, а́нгелом собесе́дниче, Меле́тие, о́гненный мечу́ Христа́ Бо́га на́шего, вся́ безбо́жныя закала́яй: воспева́ем тя́, свети́льника, просвети́вшаго вся́.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же, оте́ц на́ших.

Святы́й тя́ собо́р первостоя́теля имя́ше, богоприя́тне, его́же Святы́й Ду́х от коне́ц во еди́но собра́, песносло́вящия Того́ Божество́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Равноче́стно получи́л еси́ председа́тельство апо́столов Христо́вых, и боже́ственное си́х уче́ние насле́довал еси́ и, житию́ подо́бяся, пе́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

У́м име́я остре́йш, к боговиде́нию просте́рт, ерети́чествующих тупозре́нию поруга́лся еси́, благочести́выя же уча́, взыва́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Я́ко зерца́ло чи́сто, Твоея́ чистоты́ блиста́ющася благода́тию, Светороди́тельница Де́во, и Богоро́дица Всечи́стая была́ еси́. Те́мже согла́сно Рождеству́ Твоему́ пое́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель, Богочести́вым неи́стовно разжже́; си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пресве́тло научи́л еси́ Еди́но чти́ти Божество́, е́же во Отце́, и Сы́не, и Ду́се, и си́лу безме́рну, и ца́рство еди́но я́ве сво́йством, кре́пко соблюда́емым ко́ейждо Ипоста́си. Ему́же и поя́, вопия́л еси́: лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Святы́ни хра́м, святи́телю, бы́в, вся́ освяща́еши, твое́ и́мя нарица́ти тща́щияся, и о́браз, о́тче, тво́й, любо́вию я́же к тебе́ напису́ющия, блаже́нне, и ве́рою пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Тайнонаставле́ньми изря́днейшее твое́ ста́до просвети́л еси́, ны́не же перворо́дных Це́рковь возрасти́л еси́, приложе́ние бы́в от ве́ка просия́вшим святи́тельскими и та́йными слу́жбами. С ни́миже вопие́ши непреста́нно: свяще́ннии, по́йте, лю́дие, превозноси́те Го́спода во ве́ки.

Богоро́дичен: Науча́еми, Всечи́стая, е́же на Тебе́ та́инством и бы́вшее Тобо́ю пожина́юще душа́м избавле́ние и спасе́ние, зове́м со арха́нгелом Гаврии́лом Тебе́, — ра́дуйся, — вопию́ще, — Богоро́дице, — и ве́рно песнопою́ще Тя́, и превознося́ще, Чи́стая, во ве́ки.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Невеще́ственно невеще́ственному предстоя́, Его́же, и Зижди́теля все́х и Го́спода, и О́тчее Сло́во, и Му́дрость, су́щественне и соесте́ственне су́ща, ты́ богосло́вил еси́ све́тло, моля́, не преста́й спасти́ и́же ве́рою тя́, богоглаго́ливе, хва́лящия.

Труды́ потя́щася духо́вными и усе́рдно еще́ борю́щася за него́ с духобо́рцы, тя́ зря́ Благи́й и Святы́й Ду́х, венча́в я́ко победи́теля, прия́т досто́йно, и с вы́шними, всеблаже́нне, ликостоя́нии счисли́ тя́.

По́двиг соверши́в благочести́вый, и тече́ние сконча́в добре́йшее, и пра́вей ве́ре научи́в всеблагоче́стно, пра́ведный вене́ц от все́х Соде́теля прия́л еси́, богоглаго́ливе, собо́ра учи́телей пе́снь от пе́сней предпосыла́я.

Богоро́дичен: Удо́бно, Богоро́дице, преити́ жития́ пода́ждь ми́ бу́рю, напа́стей настоя́ния и страсте́й, я́ко бла́га укротя́щи и наставля́ющи к доброде́тели и стези́ пра́вости, да я́ко Благоде́тельницу непреста́нно велича́ю Тя́.

І҆рмо́съ: Колесницегони́телѧ фараѡ́нѧ погрꙋзѝ чꙋдотворѧ́й и҆ногда̀ мѡѷсе́йскїй же́злъ, крⷭ҇тоѻбра́знѡ порази́въ и҆ раздѣли́въ мо́ре: і҆и҃лѧ же бѣглеца̀, пѣшехо́дца спасѐ, пѣ́снь бг҃ови воспѣва́юща.

Свѣтода́вцꙋ предстоѧ̀ ве́сь свѣ́телъ, свѣ́томъ ра́зꙋма ѡ҆мраче́нное ѻ҆́ко дꙋшѝ моеѧ̀ просвѣтѝ, и҆ мглꙋ̀ ѿженѝ страсте́й твои́ми моли́твами: ꙗ҆́кѡ ст҃и́тель бо, прпⷣбне, и҆́маши дерзнове́нїе, меле́тїе.

Въ нѣ́дрѣхъ ѻ҆ц҃а̀ сѣдѧ́й, сопрⷭ҇носꙋ́щное и҆ соесте́ственное сло́во ро́ждшемꙋ, проповѣ́дника своегѡ̀ бж҃ества̀ поставлѧ́етъ є҆ди́нъ, ꙗ҆́кѡ а҆пⷭ҇лѡмъ є҆динонра́вна тѧ̀ ны́нѣ, ѽ бг҃оѧвле́нне меле́тїе!

Бжⷭ҇твеннымъ просвѣти́всѧ сїѧ́нїемъ, ѿ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀, є҆диноро́дна сло́ва, несозда́нна, вѣ́чна, бг҃осло́вилъ є҆сѝ, прпⷣбне: а҆́рїєвы же побо́рники є҆диномы́слєнныѧ разгна́лъ є҆сѝ, бжⷭ҇твеннымъ всеѻрꙋ́жїемъ ѡ҆гражда́емь.

Бг҃оро́диченъ: Воплоще́ннаго, прест҃а́ѧ, родила̀ є҆сѝ, пре́жде безпло́тнаго, бг҃онача́льнаго сло́ва: є҆ди́на бо ѿ вѣ́ка лꙋча́ми чистоты̀, двⷭ҇тва же добро́тою, и҆ всенепоро́чными дарова̑нїи, была̀ є҆сѝ досто́йна, всенепоро́чнаѧ.

І҆рмо́съ: Оу҆твержде́й въ нача́лѣ нб҃са̀ ра́зꙋмомъ, и҆ зе́млю на вода́хъ ѡ҆снова́вый, на ка́мени мѧ̀, хрⷭ҇тѐ, за́повѣдей твои́хъ ᲂу҆твердѝ: ꙗ҆́кѡ нѣ́сть свѧ́тъ па́че тебє̀, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Твердѣ́йшꙋ дꙋ́шꙋ а҆дама́нта и҆мѣ́ѧ, гнило́е є҆ресе́й мнѣ́нїе, ты̀ ᲂу҆че́ньми благоче́стїѧ просвѣ́щсѧ, всеблаже́нне, ѡ҆плева́лъ є҆сѝ. тѣ́мже вѣ́рнїи тѧ̀ всѝ пѣ́сньми, бг҃омꙋ́дре, почита́емъ.

Оу҆подо́бивсѧ добродѣ́тельми хрⷭ҇тѡ́вымъ а҆пⷭ҇лѡмъ, ѻ҆́нѣхъ вла́сть и҆ престо́лъ наслѣ́довалъ є҆сѝ ꙗ҆́вственнѡ, меле́тїе всесла́вне, правосла́вїѧ сто́лпъ, и҆ бл҃гоче́стїѧ побо́рниче бы́въ.

Всыновле́нъ бг҃ꙋ, и҆́же ѿ бг҃а, бг҃а сло́ва, не низве́лъ є҆сѝ въ тва́рь безꙋ́мнѡ: но просла́вилъ є҆сѝ ѻ҆ц҃ꙋ̀ собезнача́льна и҆ сопрⷭ҇то́льна, содѣ́телѧ и҆ зижди́телѧ всѣ́хъ вѣкѡ́въ, бг҃опрїѧ́тне.

Бг҃оро́диченъ: Въ твою̀ ст҃ꙋ́ю бг҃ъ ᲂу҆тро́бꙋ всели́всѧ, воплоти́сѧ, ꙗ҆́коже вѣ́сть, бг҃ома́ти, и҆ спасѐ на́съ живоно́сными свои́ми стрⷭ҇тьмѝ: тѣ́мже тѧ̀ спасе́нїѧ две́рь, дв҃о, зна́емъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Поꙋчи́всѧ де́нь же и҆ но́щь въ зако́нѣ гдⷭ҇ни, ѻ҆́ч҃е мꙋ́дре, ꙗ҆́кѡ дре́во плодови́то на вода́хъ дх҃о́вныхъ насажде́но ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ: тѣ́мже сщ҃е́нствовавъ бг҃ꙋ непоро́чнѡ, а҆́рїева хꙋле́нїѧ и҆ саве́ллїева ѕлосла́внагѡ нра́ва ꙗ҆́вѣ возгнꙋша́всѧ, правосла́вною мы́слїю, ст҃и́телю меле́тїе: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти пра́зднꙋющымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Плотски̑мъ недꙋ́гѡмъ многови̑днымъ и҆ дꙋшє́внымъ страстє́мъ многоѻбра̑знымъ, и҆сцѣле́нїе ѡ҆брѣ́тъ тобо́ю, пренепоро́чнаѧ, печа́лємъ же разрѣше́нїе, бѣда́мъ и҆ ско́рбемъ премѣне́нїе гото́во, и҆ ско́ро и҆збавле́нїе вѣ́рою несомнѣ́нною и҆ те́плымъ се́рдцемъ и҆сповѣ́даю твоѧ̑ ми́лѡсти, влⷣчце, сынѡ́мъ же человѣ́чєскимъ мнѡ́гаѧ твоѧ̑ чꙋдеса̀: и҆ молю́сѧ, кро́вомъ кри́лъ твои́хъ при́снѡ соблюстѝ, и҆ сохрани́ти мѧ̀ всегда̀.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: А҆́гнца и҆ па́стырѧ и҆ и҆зба́вителѧ а҆́гница зрѧ́щи на крⷭ҇тѣ̀, восклица́ше пла́чꙋщи, и҆ го́рькѡ рыда́ющи вопїѧ́ше: мі́ръ ᲂу҆́бѡ ра́дꙋетсѧ, прїе́млѧ тобо́ю и҆збавле́нїе, ᲂу҆тро́ба же моѧ̀ гори́тъ, зрѧ́щи твоѐ распѧ́тїе, є҆́же терпи́ши за милосе́рдїе ми́лости. долготерпѣли́ве гдⷭ҇и, ми́лости бе́здно, и҆ и҆сто́чниче неисчерпа́емый, ᲂу҆милосе́рдисѧ, и҆ да́рꙋй согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе вѣ́рою пою́щымъ бж҃е́ствєнныѧ стра̑сти твоѧ̑.

І҆рмо́съ: Ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, ты̀ моѧ̀ и҆ си́ла, ты̀ мо́й бг҃ъ, ты̀ моѐ ра́дованїе, не ѡ҆ста́вль нѣ́дра ѻ҆́ч҃а, и҆ на́шꙋ нищетꙋ̀ посѣти́въ. тѣ́мъ съ прⷪ҇ро́комъ а҆ввакꙋ́момъ зовꙋ́ ти: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.

Ꙗ҆́вственнѡ, сщ҃еннотаи́нниче, преизѧ́ществовавъ, петра̀ прⷭ҇то́лъ наслѣ́довалъ є҆сѝ верхо́внагѡ, ѿ хрⷭ҇та̀ рꙋкоположе́ннагѡ, є҆гѡ́же и҆ нра́вꙋ поревнова́въ, сн҃а бг҃а жива́гѡ сп҃са просла́вилъ є҆сѝ, ᲂу҆че́нїємъ ѻ҆́нагѡ послѣ́дꙋѧ.

Всеразли́чными ᲂу҆кра́шенъ дарова́ньми, є҆динонача́лїѧ проповѣ́дникъ бы́лъ є҆сѝ, во ѻ҆ц҃ѣ̀ и҆ є҆диноро́днѣмъ сло́вѣ познава́емагѡ, и҆ бжⷭ҇твеннѣмъ дс҃ѣ, всемꙋ́дре: є҆ди́ницꙋ ᲂу҆́бѡ сꙋщество́мъ, въ тре́хъ ли́цѣхъ сꙋ́щꙋ, наꙋчи́лъ є҆сѝ, преподо́бне.

Воспита́всѧ добро́тами, бг҃оꙋче́нне, и҆ заре́ю тоѧ̀ воѡбража́емь, и҆ просвѣти́всѧ бжⷭ҇твенными блиста́ньми по прича́стїю, цр҃кви свѣ́тъ вторы́й бы́лъ є҆сѝ, бг҃оѧвле́нне, просвѣще́нїе бл҃гоче́стїѧ ꙗ҆влѧ́ѧ вѣ́рою притека́ющымъ.

Бг҃оро́диченъ: Да ѻ҆́бразъ погребе́нный страстьмѝ взы́щеши бога́тствомъ бла́гости, въ дв҃и́ческꙋю всели́лсѧ є҆сѝ ᲂу҆тро́бꙋ, и҆зъ неѧ́же ты̀ премꙋ́дрость бж҃їѧ хра́мъ созда́лъ є҆сѝ, и҆́мже по́жилъ є҆сѝ съ человѣ́ки, ще́дре, и҆ спа́слъ є҆сѝ мі́ра концы̀.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннаго, но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Жирꙋ́ющей безмѣ́стнѡ всѧ́кой є҆́реси ѕлоде́мѡнстѣй, превше́лъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е, бл҃горо́дїемъ дꙋшѝ, и҆ свѣ́тлостїю, и҆ всест҃ы́мъ нра́вомъ, и҆ тве́рдымъ бл҃гоче́стїемъ, бг҃оѧвле́нне пребл҃же́нне меле́тїе.

Всѧ́кимъ ᲂу҆се́рдїемъ а҆́рїєвы є҆диномꙋ́дренники ѿвраща́ѧ, правосла́вною вѣ́рою, бг҃оно́се, держа́вꙋ ᲂу҆тверди́лъ є҆сѝ, въ трⷪ҇цѣ є҆ди́наго бг҃а на́мъ проповѣ́дꙋѧ, всебл҃же́нне ѻ҆́ч҃е меле́тїе.

Пребжⷭ҇твенныѧ трⷪ҇цы таи́нникъ бы́лъ є҆сѝ всеи́стиннѣйшїй, ѻ҆ц҃ꙋ̀ сло́во є҆диносꙋ́щно чествꙋ́ѧ и҆ сопрⷭ҇то́льно, и҆ бжⷭ҇твенный дх҃ъ є҆диноесте́ственъ ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ сло́вꙋ, всечестны́й ѻ҆́ч҃е меле́тїе.

Бг҃оро́диченъ: Вѡ́инства вы́шнихъ, всечⷭ҇таѧ, си́лъ тѧ̀ ᲂу҆блажа́ютъ, ро́дове же всѝ человѣ́честїи досто́йнѡ сла́вѧтъ: тебє́ бо ра́ди є҆ди́ныѧ сꙋ́щи на землѝ съ нбⷭ҇ными совокꙋ́пльшесѧ, пою́тъ, дв҃о, ржⷭ҇тво̀ твоѐ.

І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ́ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.

И҆зсꙋши́лъ є҆сѝ пото́ки, бг҃омꙋ́дре, є҆реті́чєскїѧ, ѿве́рзлъ же є҆сѝ и҆сто́чники догма́тѡвъ пра́вости, непобѣди́мь побо́рникъ правосла́вїѧ бы́въ, бг҃облаже́нне.

И҆зсꙋши́въ мꙋ́тный а҆́рїевъ то́къ и҆ безбо́жный, напои́лъ є҆сѝ бога́тнѡ бл҃года́тными вода́ми вѣ́рныхъ собо́ры, и҆ цр҃ко́вное бл҃голѣ́пїе ᲂу҆краси́лъ є҆сѝ.

Живы́й подо́бнѡ бжⷭ҇твенными начина́ньми, бы́лъ є҆сѝ пресвѣ́телъ, ѻ҆́ч҃е, дѣ́латель, неꙋкло́нно забра́ло бл҃гоче́стїѧ, и҆ па́стырей наста́вникъ.

Бг҃оро́диченъ: Просвѣща́ютъ дꙋ́шы правосла́внѡ пою́щихъ тѧ̀ речє́нїѧ прⷪ҇ро́чєскаѧ, твоѐ провозвѣща́юще пречⷭ҇тое зача́тїе, и҆ є҆́же вы́ше сло́ва, бг҃оневѣ́сто, твоѐ ржⷭ҇тво̀.

Конда́къ, гла́съ ѕ҃:

Дх҃о́внагѡ твоегѡ̀ дерзнове́нїѧ ᲂу҆боѧ́всѧ, ѿстꙋ́пникъ бѣ́гаетъ македо́нїй, моли́твенное же слꙋже́нїе соверша́юще твоѝ рабѝ, любо́вїю притека́емъ, а҆́гг҃лѡмъ собесѣ́дниче меле́тїе, ѻ҆́гненный мечꙋ̀ хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шегѡ, всѧ̑ безбѡ́жныѧ закала́ѧй: воспѣва́емъ тѧ̀ свѣти́льника, просвѣти́вшаго всѧ̑.

І҆рмо́съ: Бж҃їѧ снизхожде́нїѧ ѻ҆́гнь ᲂу҆стыдѣ́сѧ въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, сегѡ̀ ра́ди ѻ҆́троцы въ пещѝ ра́дованною ного́ю, ꙗ҆́кѡ во цвѣ́тницѣ ликꙋ́юще, поѧ́хꙋ: благослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Ст҃ы́й тѧ̀ собо́ръ, первостоѧ́телѧ и҆мѧ́ше, бг҃опрїѧ́тне, є҆го́же ст҃ы́й дх҃ъ ѿ конє́цъ во є҆ди́но собра̀, пѣсносло́вѧщыѧ тогѡ̀ бж҃ество̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Равноче́стно полꙋчи́лъ є҆сѝ предсѣда́тельство а҆пⷭ҇лѡвъ хрⷭ҇то́выхъ, и҆ бжⷭ҇твенное си́хъ ᲂу҆че́нїе наслѣ́довалъ є҆сѝ, и҆ житїю̀ подо́бѧсѧ, пѣ́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Оу҆́мъ и҆мѣ́ѧ ѻ҆стрѣ́йшъ, къ бг҃овидѣ́нїю просте́ртъ, є҆реті́чествꙋющихъ тꙋпозрѣ́нїю порꙋга́лсѧ є҆сѝ, бл҃гочести̑выѧ же ᲂу҆чѧ̀ взыва́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ зерца́ло чи́сто твоеѧ̀ чистоты̀ блиста́ющасѧ бл҃года́тїю, свѣтороди́тельница, дв҃о, и҆ бцⷣа всечⷭ҇таѧ была̀ є҆сѝ. тѣ́мже согла́снѡ ржⷭ҇твꙋ̀ твоемꙋ̀ пое́мъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Пресвѣ́тлѡ наꙋчи́лъ є҆сѝ, є҆ди́но чти́ти бжⷭ҇тво̀, є҆́же во ѻ҆ц҃ѣ̀, и҆ сн҃ѣ, и҆ дс҃ѣ: и҆ си́лꙋ безмѣ́рнꙋ, и҆ црⷭ҇тво є҆ди́но ꙗ҆́вѣ, сво́йствѡмъ крѣ́пкѡ соблюда́ємымъ, ко́ейждо ѵ҆поста́си. є҆мꙋ́же и҆ поѧ̀ вопїѧ́лъ є҆сѝ: лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Свѧты́ни хра́мъ, свѧти́телю, бы́въ, всѧ̑ ѡ҆свѧща́еши, твоѐ и҆́мѧ нарица́ти тща́щыѧсѧ, и҆ ѻ҆́бразъ, ѻ҆́тче, тво́й любо́вїю, ꙗ҆̀же къ тебѣ̀, написꙋ́ющыѧ, блаже́нне, и҆ вѣ́рою пою́щыѧ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а, по́йте и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Тайнонаставле́ньми и҆зрѧ́днѣйшее твоѐ ста́до просвѣти́лъ є҆сѝ: ны́нѣ же перворо́дныхъ це́рковь возрасти́лъ є҆сѝ, приложе́нїе бы́въ ѿ вѣ́ка просїѧ́вшымъ, свѧти́тельскими и҆ та́йными слꙋ́жбами. съ ни́миже вопїе́ши непреста́ннѡ: сщ҃е́ннїи, по́йте, лю́дїе, превозноси́те гдⷭ҇а во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Наꙋча́еми, всечⷭ҇таѧ, є҆́же на тебѣ̀ та́инствомъ, и҆ бы́вшее тобо́ю пожина́юще дꙋша́мъ и҆збавле́нїе и҆ спасе́нїе, зове́мъ со а҆рха́гг҃ломъ гаврїи́ломъ тебѣ̀, ра́дꙋйсѧ, вопїю́ще, бцⷣе, и҆ вѣ́рнѡ пѣснопою́ще тѧ̀, и҆ превозносѧ́ще, чⷭ҇таѧ, во вѣ́ки.

І҆рмо́съ: Оу҆жасе́сѧ ѡ҆ се́мъ нб҃о, и҆ землѝ ᲂу҆диви́шасѧ концы̀, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ пло́тски, и҆ чре́во твоѐ бы́сть простра́ннѣйшее нб҃съ. тѣ́мъ тѧ̀ бцⷣꙋ, а҆́гг҃лѡвъ и҆ человѣ̑къ чинонача̑лїѧ велича́ютъ.

Невеще́ственнѡ невеще́ственномꙋ предстоѧ̀, є҆го́же и҆ зижди́телѧ всѣ́хъ и҆ гдⷭ҇а, и҆ ѻ҆́ч҃ее сло́во, и҆ мꙋ́дрость, сꙋ́щественнѣ и҆ соесте́ственнѣ сꙋ́ща ты̀ бг҃осло́вилъ є҆сѝ свѣ́тлѡ, молѧ̀ не преста́й спастѝ, и҆̀же вѣ́рою тѧ̀, бг҃оглаго́ливе, хва́лѧщыѧ.

Трꙋды̀ потѧ́щасѧ дꙋхо́вными, и҆ ᲂу҆се́рднѡ є҆щѐ борю́щасѧ за него̀ съ дꙋхобо́рцы, тѧ̀ зрѧ̀ благі́й и҆ ст҃ы́й дх҃ъ вѣнча́въ, ꙗ҆́кѡ побѣди́телѧ прїѧ́тъ досто́йнѡ и҆ съ вы́шними, всеблаже́нне, ликостоѧ̑нїи счисли́ тѧ.

По́двигъ соверши́въ благочести́вый, и҆ тече́нїе сконча́въ, добрѣ́йшее, и҆ пра́вѣй вѣ́рѣ наꙋчи́въ всеблагоче́стнѡ, пра́ведный вѣне́цъ ѿ всѣ́хъ содѣ́телѧ прїѧ́лъ є҆сѝ, бг҃оглаго́ливе, собо́ра ᲂу҆чи́телей пѣ́снь ѿ пѣ́сней предпосыла́ѧ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆до́бнѡ, бцⷣе, преитѝ житїѧ̀ пода́ждь мѝ бꙋ́рю, напа́стей настоѧ̑нїѧ и҆ страсте́й, ꙗ҆́кѡ бл҃га ᲂу҆кротѧ́щи, и҆ наставлѧ́ющи къ добродѣ́тели и҆ стезѝ пра́вости, да ꙗ҆́кѡ бл҃годѣ́тельницꙋ непреста́ннѡ велича́ю тѧ̀.

Житие святителя Мелетия, архиепископа Антиохийского

Свя­той Ме­ле­тий, ар­хи­епи­скоп Ан­тио­хий­ский, был сна­ча­ла епи­ско­пом Се­ва­стий­ским в Ар­ме­нии (ок. 357), а впо­след­ствии был вы­зван им­пе­ра­то­ром Кон­стан­ци­ем в Ан­тио­хию для за­щи­ты от ари­ан­ской ере­си и по­лу­чил Ан­тио­хий­скую ка­фед­ру.

Свя­той Ме­ле­тий весь­ма рев­ност­но бо­рол­ся про­тив ари­ан­ских за­блуж­де­ний, и по про­ис­кам ере­ти­ков три ра­за был из­го­ня­ем с ка­фед­ры, так как ари­ане окру­жа­ли Кон­стан­ция и скло­ня­ли его на свою сто­ро­ну. Ан­тио­хий­ский свя­ти­тель от­ли­чал­ся необык­но­вен­ной кро­то­стью, неустан­но при­ви­вал сво­ей пастве доб­ро­де­те­ли и бла­гие нра­вы, по­ла­гая, что на по­доб­ной ни­ве лег­че взой­дут се­ме­на ис­тин­но­го ве­ро­уче­ния.

Свя­той Ме­ле­тий ру­ко­по­ло­жил во диа­ко­ны бу­ду­ще­го свя­ти­те­ля Ва­си­лия Ве­ли­ко­го. Тем же свя­ти­те­лем Ме­ле­ти­ем был кре­щен и воз­рас­тал при нем и дру­гой ве­ли­чай­ший све­тиль­ник пра­во­сла­вия – свя­той Иоанн Зла­то­уст, ко­то­рый впо­след­ствии на­пи­сал сво­е­му ар­хи­пас­ты­рю по­хваль­ное сло­во.

По­сле Кон­стан­ция пре­стол за­нял Юли­ан От­ступ­ник, и свя­той был сно­ва из­гнан, ему при­шлось скры­вать­ся в тай­ных убе­жи­щах. Воз­вра­щен­ный им­пе­ра­то­ром Иови­а­ном в 363 го­ду, свя­той Ме­ле­тий на­пи­сал бо­го­слов­ский трак­тат “Из­ло­же­ние ве­ры”, ко­то­рый спо­соб­ство­вал об­ра­ще­нию к пра­во­сла­вию мно­гих ари­ан.

В 381 го­ду, при им­пе­ра­то­ре Фе­о­до­сии Ве­ли­ком (379–395), со­сто­ял­ся II Все­лен­ский Со­бор. В 380 го­ду свя­ти­тель от­пра­вил­ся на II Все­лен­ский Со­бор в Кон­стан­ти­но­поль и был его пред­се­да­те­лем. Пе­ред на­ча­лом Со­бо­ра свя­той Ме­ле­тий под­нял ру­ку и по­ка­зал три пер­ста, по­том со­еди­нил два пер­ста, а один при­гнул и, бла­го­сло­вив на­род, про­воз­гла­сил: “Три ипо­ста­си ра­зу­ме­ем, о еди­ном же су­ще­стве бе­се­ду­ем”, при этом свя­ти­те­ля осе­нил огонь, слов­но мол­ния. Во вре­мя это­го Со­бо­ра свя­ти­тель Ме­ле­тий ото­шел ко Гос­по­ду. Свя­той Гри­го­рий Нис­ский по­чтил па­мять по­чив­ше­го по­хваль­ным сло­вом.

Со­хра­ни­лись бе­се­да свя­то­го Ме­ле­тия о еди­но­су­щии Сы­на Бо­жия с Бо­гом От­цом и его пись­мо к им­пе­ра­то­ру Иови­а­ну об ис­по­ве­да­нии Свя­той Тро­и­цы. Мо­щи свя­то­го Ме­ле­тия бы­ли пе­ре­не­се­ны из Кон­стан­ти­но­по­ля в Ан­тио­хию.

Рекомендуем

С помощью кнопки выберите банковскую карту или Яндекс.Деньги.

©2004-2017 — При использовании материалов ссылка обязательна.

Оценка 3.1 проголосовавших: 152
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here